شناسهٔ خبر: 66663984 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

تانک‌های اسرائیلی به مناطق بیشتری از رفح وارد شدند

تانک‌های اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت، وارد مناطق بیشتری در شرق شهر رفح شدند. خبرگزاری رویترز در این مورد نوشت که نیرو‌های اسرائیلی به برخی از مناطق مسکونی این شهر نزدیک شده‌اند. بیش از یک میلیون تن از غیر نظامیان مناطق مختلف غزه در این شهر پناه گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تانک‌های اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت، وارد مناطق بیشتری در شرق شهر رفح شدند. خبرگزاری رویترز در این مورد نوشت که نیروهای اسرائیلی به برخی از مناطق مسکونی این شهر نزدیک شده‌اند.
 
بیش از یک میلیون تن از غیر نظامیان مناطق مختلف غزه در این شهر پناه گرفته‌اند.
 
آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه تخمین زد که طی هفته گذشته، نزدیک به ۴۵۰ هزار تن از شهر رفح در جنوب غزه به دلیل فشار نیروهای اسرائیلی به این منطقه، آواره شده‌اند.
 
ارتش اسرائیل روز ٢٢ اردیبهشت، همزمان با تداوم جنگ علیه حماس، از ساکنان برخی دیگر از محله‌های رفح خواست محل سکونت خود را ترک کنند. ارتش اسرائیل پیش از این هم از ساکنان محله‌ها و مناطق شرقی این شهر خواسته بود تا منازل خود را ترک کنند.
 
ارتش اسرائیل تخمین زده است که در نخستین دور از تخلیه رفح، نزدیک به ۳۰۰ هزار تن به «منطقه بشردوستانه» منتقل شده‌اند.
 
متحدان اسرائیل و گروه‌های بین‌المللی امداد بارها با اشاره به تراکم جمعیت در رفح، نسبت به پیامد تهاجم زمینی و احتمال وقوع یک فاجعه انسانی هشدار داده‌اند.
 
در همین ارتباط، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت، به‌طور جداگانه با «عملیات نظامی بزرگ» اسرائیل در رفح مخالفت کردند و آن را اشتباه خواندند.
 
به نوشته رویترز، دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه هلند گفته است که جلساتی را در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌کند تا درخواست آفریقای جنوبی در مورد اتخاذ اقدامات اضطراری جدید در خصوص عملیات اسرائيل در رفح را بررسی کند.
 
درخواست جدید آفریقای جنوبی، بخشی از پرونده‌ای است که این کشور علیه اسرائیل مطرح کرده است که این کشور را به «نقض کنوانسیون نسل‌کشی در غزه» متهم می‌کند. اسرائیل این اتهام را بی اساس خوانده و رد کرده است.
 
در این حال، اسرائیل متعهد شده که حتی بدون حمایت متحدانش به عملیات نظامی در رفح ادامه ‌دهد و گفته است که عملیات نظامی در این شهر برای ریشه‌کن کردن چهار گردان باقی‌مانده حماس ضروری است.
 
درگیری‌های مسلحانه در سراسر غزه در روزهای اخیر، از جمله در شمال آن، شدت گرفته است. ارتش اسرائیل به مناطقی بازگشته که ماه‌ها پیش ادعا کرده بود حماس را در آنها متلاشی کرده است. اسرائیل می گوید عملیات در شمال غزه برای جلوگیری از بازسازی توانایی نظامی حماس انجام می‌شود.
 
به گفته مقامات بهداشت غزه، تعداد شهدای فلسطینی در این جنگ اکنون بیش از ۳۵ هزار تن است.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما