شناسهٔ خبر: 66663754 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظام «تولیدمحور» در گرو حمایت از پارک‌های علم و فناوری است

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر نظام فکری «آموزش محور» به «تولید محور» تنها با حمایت از پارک‌های علم و فناوری به عنوان زیستگاه اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، میسر می‌شود.

صاحب‌خبر -

احسان عظیمی‌راد روز سه‌شنبه در دیدار با مسوولان پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: توسعه پارک استان نسبت به تعداد شرکت‌های عضو بسیار حیاتی است و باید به دنبال رفع این چالش باشیم.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر از نزدیک در بدنه صنعت حضور داشتم و با توجه به پیشرفت فناوری در حوزه صنعت شاهد حمایت بسیار کمی در این خصوص بودم که نیاز به حمایت مجلس شورای اسلامی دارد.

نماینده منتخب مردم حمایت از فناوری و نوآوری را خط قرمز خود اعلام و بیان کرد: توسعه پارک علم و فناوری خراسان و بودجه آن از دغدغه‌های اساسی است، چراکه جهش تولید با مشارکت مردم که مورد تاکید مقام معظم رهبری و شعار راهبردی سال ۱۴۰۳ بوده، در گرو حمایت و توسعه زیر ساخت‌های لازم از این بخش است.

عظیمی راد بیان کرد: باید توسعه فناوری و نوآوری در حاشیه شهر مشهد گسترش یابد تا بتوانیم ضمن گسترش این موضوع، از استعداد‌های مستقر در حاشیه شهر بهره‌مند شویم.

دانش در پارک‌های علم و فناوری به ثمر می‌رسد

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز با اشاره بر ظرفیت‌های بالقوه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تولید ثروت در طول یکسال گذشته، رشد شرکت‌های دانش بنیان بسیار چشمگیر بوده است.

علی اسماعیلی افزود: این نشان از همت جوانان و نخبگان استان دارد؛ ما منکر جایگاه دانشگاه‌ها و اثربخشی آنان در پرورش نخبگان نیستیم، ولی در نهایت پارک‌های علم و فناوری محل تولید و به ثمر رسیدن دانش هستند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و همچنین توسعه فناوری استان در حوزه صنعت و صنایع خلاق فرهنگی، فضای استقرار بسیار محدود بوده و این موضوع امکان حمایت از شرکت‌های نوپا را به مخاطره انداخته است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان با تاکید بر اهمیت حمایت از نخبگان گفت: در استان خراسان رضوی موضوع بومی‌سازی استانی به صورت جدی عملی نمی‌شود و فناوران برای اتصال به بدنه صنعت نیاز به حمایت دولت دارند که این موضوع وابسته به تصویب قانون است.

اسماعیلی با تاکید بر پژوهش عارضه‌یابی در پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: در دوره مدیریتی جدید، طرح مطالعاتی نسبت به عارضه‌یابی مشکلات در پارک علم و فناوری خراسان با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم مورد بررسی قرار گرفت و اگر این مشکلات مرتفع شود حتما فناوران و نخبگان بیشتری می‌توانند برای تحقق شعار سال خدمت کنند.

نظر شما