شناسهٔ خبر: 66663706 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آرامگاه فردوسی در سالروز بزرگداشت این شاعر نامدار ایرانی گلباران شد

آرامگاه حماسه سرای بزرگ ایرانی، حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر تاریخی توس عصر سه‌شنبه با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر «سعد سکندر خان» رییس موسسه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و دوستداران ادب و هنر این مرز و بوم گلباران شد.

صاحب‌خبر -

مراسم گلباران به مناسبت ۲۵ اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در فضایی همراه با نشاط و با استقبال گرم مردم، علاقه‌مندان و دوستداران این شاعر بزرگ و نامدار ایرانی برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مهمانان و نمایندگان کنسول‌گری‌های خارجی، شاعران و فردوسی پژوهان حضور داشتند.

در این برنامه، مسوولان، شاعران و شرکت‌کنندگان یاد و خاطره فردوسی بزرگ را گرامی داشتند و از مقام شامخ این حماسه سرای بلند آوازه تجلیل کردند.

قرائت پیام رییس جمهور به مناسبت سالروز بزرگداشت حماسه سرای ایران زمین از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز فردوسی است.

اهدای نشان فردوسی، نقالی و پرده خوانی، ضرب نوازی مرشد‌های ورزش باستانی، اجرای موسیقی سنتی توسط «محمد معتمدی»، اجرای یک پرده از تئاتر «رویای اسبی به نام شبرنگ»، اجرای زنده گروهی و نقالی و شاهنامه خوانی از دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در توس است.

در این مراسم لوح ثبت مجسمه «ابوالقاسم فردوسی» اثر استاد «ابوالحسن خان صدیقی» در فهرست آثار ملی رونمایی شد، این مجسمه در محل حوض نیلوفری در محل آرامگاه فردوسی نصب است.

نظر شما