شناسهٔ خبر: 66663514 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت امیدآفرینی در فیلم‌های کوتاه

مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران از ضرورت امیدآفرینی در فیلم‌های کوتاه و لزوم پیوند سینمای کوتاه با جوانان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ضرورت امیدآفرینی در فیلم‌های کوتاه

میکائیل دیانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: در دهه ۹۰ جشنواره فیلم کوتاه همچون همه دوران‌های خود فرایند زنده‌ای داشت، اما در زمان شیوع بیماری کرونا وقفه‌ی در تولید و عرضه فیلم کوتاه ایجاد شد که با گذر از این دوران، دوباره فعالیت فیلم کوتاه رونق گرفت. 

وی با اشاره به ورود فیلم کوتاه به عرصه‌های اینترنتی به صورت برخط (آنلاین) و برون خط (آفلاین) افزود: با شکل گیری بستر‌های جدید برای ارائه فیلم کوتاه، آشتی مخاطب عام با فیلم کوتاه صورت گرفت. 

دیانی با اشاره به اهمیت عدالت فرهنگی و اولویت توجه به فیلم سازان در شهرستان‌ها گفت: در جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران درصد حضور فیلم سازان شهرستانی از فیلم سازان تهرانی بیشتر بود و جوایز جشنواره به استعداد‌های شهرستانی‌ها اختصاص پیدا کرد که این باعث امید به آینده سینما و کشف استعداد‌ها در دل فیلم سازان کشور است. 

مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران با بیان اینکه سینمای کوتاه با جوانان پیوند بیشتری دارد، افزود: انجمن سینمای جوانان ایران مختص جوانان، کشف استعداد؛ آموزش و توانمندسازی آنها است و فیلم کوتاه به واسطه روحیه پیشگام و خلاقانه جوانان، فرصت تجربه و ایجاد یک روایت خلاقانه را به فیلم ساز می‌دهد که این یک فرصت امیدآفرینی برای جوانان در جامعه است. 

وی افزود: در جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال گذشته یک بخش ویژه باعنوان «ایران جوان» وجود داشت که ناظر به فیلم‌هایی با موضوع امید آفرینی در حوزه جمعیت و فرزند آوری بود. 

دیانی گفت: از اولویت‌های مجموعه انجمن سینمای جوانان ایران که مهمترین متولی حمایت از فیلم کوتاه است، امیدآفرینی، عشق و روابط انسانی، تحکیم بنیان خانواده، روابط اجتماعی و موضوع جمعیت و فرزند آوری است که به عنوان اولویت ساختاری در فیلم کوتاه هم مورد توجه قرار گرفته است. 

این فیلمساز ادامه داد: در یک سال گذشته تلاش کردیم که با آموزش و تولید محتوا جامعه فیلم کوتاه را با حوزه تنوع گونه و بومی گرایی پیوند بزنیم. 

وی افزود: با ایجاد بستر‌های مجازی و شبکه نمایش خانگی که امروزه کاملا اقناع شده، فیلم کوتاه توانسته مخاطب عام داشته باشد و استقبالی که از فیلم کوتاه در همه این بستر‌ها از جمله تلویزیون و شبکه نمایش خانگی به وجود آمده نشاط، امیدآفرینی و رضایت عمومی از این نوع فیلم‌ها را در برداشته است. 

دیانی گفت: آن چیزی که بیشتر از همه می‌تواند مسئله امید را در فیلم‌های کوتاه نشان دهد، قصه‌هایی با کودکان و برای کودکان است که شخصیت اصلی آن‌ها نیز کودکان و نوجوانان هستند.

نظر شما