شناسهٔ خبر: 66663370 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دیده‌بان حقوق بشر خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شد

دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد که متحدان غربی رژیم صهیونیستی با تعلیق فروش تسلیحات و تحریم، رژیم صهیونیستی را وادار به توقف نقض حقوق بشر در غزه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) تاکنون، هشت بار کاروان‌های امدادرسان و تأسیسات آنها را در غزه هدف حملات خود قرار داده‌اند. روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد، دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی قبل از حملات خود هیچ‌گونه هشداری به سازمان‌های امدادرسان نداده که در نتیجه این حملات، دست‌کم ۳۱ نفر از کارکنان این نهاد‌های حقوق بشری کشته یا زخمی شده‌اند. سازمان ملل گزارش کرده است که از ۷ اکتبر تاکنون، دستکم ۵۴ تن از امدادگران در غزه کشته شده‌اند که از آن میان ۱۸۸ نفر از کارکنان آنروا بودند.

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل سپس تأکید کرد که این حملات رژیم صهیونیستی به کاروان‌های امدادی، «تأثیر هولناکی بر تلاش‌ها به منظور ارائه کمک‌های حیاتی به غزه دارد». این نهاد بین‌المللی همچنین در گزارش خود تصریح کرد که طبق یافته‌های خود پی برده است که مقام‌های رژیم صهیونیستی از قحطی بعنوان روش جنگی در غزه استفاده می‌کند و عمداً مانع از تحویل آب، غذا و سوخت به غزه جلوگیری می‌کنند و ظاهراً مناطق کشاورزی را تخریب می‌کنند و مردم غزه را عمداً از اقلام حیاتی محروم می‌کنند.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر، کودکان غزه از معضلات ناشی از قحطی جان خود را از دست می‌دهند. دیده بان حقوق بشر در گزارش مفصل خود از متحدان رژیم صهیونیستی از جمله آمریکا و انگلیس خواست کمک‌ها نظامی و فروش تسلیحات به اسرائیل را تا زمانیکه با مصونیت، علیه فلسطینیان مرتکب نقض حقوق بشر می‌شود به حالت تعلیق درآورد. این نهاد حقوق بشری همچنین از متحدان رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا از اهرم‌های خود از جمله وضع تحریم‌های هدفمند برای فشار به مقام‌های رژیم صهیونیستی به منظور توقف نقض حقوق بشر در غزه استفاده کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما