شناسهٔ خبر: 66663148 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امکان رزرو صندلی و کاهش زمان انتظار با تاکسی های هوشمند در منطقه 6 شهرداری

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ تهران از هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی در جغرافیای این منطقه خبر داد. معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ تهران از هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی در جغرافیای این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا صادقی بخش معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا با بیان اینکه طرح پایلوت هوشمندسازی تاکسیرانی با پلتفرم (تی بی تی) تاکسی در حال انجام است، گفت: این طرح راه‌حلی نوآورانه است که با استفاده از فناوری‌های نوین، تجربه سفر با تاکسی را برای رانندگان و مسافران به طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

وی درباره اهداف اجرای هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی در پهنه مرکزی تهران افزود: این طرح در نظم دهی به فعالیت تاکسی‌ها تاثیر مستقیم دارد و به صورت قانونمند و بر اساس ظوابط به ارائه خدمات می‌پردازند که می‌توان به بهبود نظارت و عملکرد تاکسی‌ها اشاره کرد به طوری که نظارت دقیق بر ورود و خروج رانندگان به ایستگاه‌ها و پایانه‌ها با استفاده از پلتفرم (تی بی تی) تاکسی، ثبت خودکار زمان ورود و خروج رانندگان در اپلیکیشن همراه با موقعیت مکانی دقیق از فواید این سیستم هوشمند است. همچنین از دیگر خدمات نوین این طرح ارائه سیستم نوبت‌دهی هوشمند و رزرو صندلی است در واقع توسعه سیستم نوبت‌دهی بر اساس موقعیت جغرافیایی رانندگان و مسافران برای بهبود اختصاص ناوگان و امکان رزرو آنلاین صندلی‌ها در تاکسی‌ها از طریق اپلیکیشن، قبل از رسیدن تاکسی به مقصد است.

صادقی بخش تصریح کرد: مدیریت هوشمند ناوگان از مزایای دیگر این تحول در تاکسی‌ها است که تنظیم خودکار تعداد تاکسی‌های فعال بر اساس تقاضای واقعی در خطوط مختلف، خصوصاً در ساعات پیک و همچنین استفاده از داده‌ها برای برنامه‌ریزی بهتر توزیع ناوگان در مناطق با تقاضای کمتر در زمان‌های غیرپیک از جمله این خدمات است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ اضافه کرد: پیاده‌سازی سیستم نرخ‌گذاری هوشمند از دیگر خدمات هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی است که نرخ‌گذاری پویا بر اساس عوامل مختلف مانند زمان روز، روز هفته، و تقاضای کلی و همچنین امکان تعدیل قیمت‌ها برای جذب مسافر در ساعات کم تقاضا و کاهش هزینه‌ها برای مسافر در ساعات پیک از امکانات این طرح هوشمند سازی است.

وی درباره مزایای این طرح گفت: از مزایای مختلف طرح هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی می‌توان به ارائه خدمات موثرتر به مسافران شامل کاهش زمان انتظار برای تاکسی، سفر سریع‌تر و راحت‌تر، امکان رزرو صندلی و برنامه‌ریزی سفراشاره کرد از طرفی باید بگویم هوشمند سازی تاکسی‌ها به بهبود شرایط شغلی رانندگان می‌انجامد که به طور مثال افزایش درآمد، کاهش زمان بیکاری و مدیریت بهینه‌تر ناوگان اشاره کرد این در حالی است که مقوله مدیریت بهینه‌تر منابع مانند کاهش ترافیک و آلودگی هوا، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و استفاده بهینه‌تر از ناوگان تاکسیرانی از دیگر مزایای این طرح محسوب می‌شود.

وی در پایان جلب رضایت شهروندان را یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین اهدافی دانست که این معاونت در قالب برنامه‌های خود برای دستیابی به آن تلاش می‌کند.


انتهای پیام/

نظر شما