شناسهٔ خبر: 66663035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر:

دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان بوشهر برای تحقق شعار سال می کوشند

بوشهر- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر گفت:در راستای تحقق شعار سال دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در استان و تشکلات کارگری و شرکت تعاونی نقش اثرگذار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی بعد از ظهر سه شنبه در نشست رئیس کل دادگستری استان بوشهر با مدیران کل شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی گفت: در راستای تحقق شعار سال که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر و تشکلات کارگری و شرکت تعاونی نقش اثرگذاری دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه ۳۵۴ هزار نفر از جامعه کارگری استان بوشهر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، اظهار داشت: در استان بوشهر ۲۳ هزار واحد کارگری، ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تعاونی و ۲۳۷ تشکل کارگری فعالیت می‌کنند.

کشاورزی ادامه داد: همه مدیران دستگاه‌ها و نهادهای قضائی و نظارتی پای کار آمده‌اند تا شعار سال را محقق کنند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر بیان کرد: برخی از مسائل مربوط حوزه نظارت و بازرسی کار در واحدهای کارگری و بکارگیری و اشتغال ۵۰ درصدی جوانان در شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی کماکان دچار چالش هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به حوادث ناشی از کار و مسائل و مشکلات کارگری و تأکید بر ضرورت بازرسی از واحدهای کارگری در کل استان گفت: در سال گذشته در مجموع ۱۱ هزار مورد بازرسی از واحدهای مختلف در استان بوشهر انجام و برای هفت هزار و ۸۰۰ مورد آن رأی صادر شد.

وی در ادامه به نبود مکانی برای کارگران روز مزد و فصلی اشاره کرد و بیان کرد: باید بر اساس قانون شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه مکانی برای کارگران روزمزد و فصلی شهرهای استان بوشهر تعیین کنند تا مشکلات کارگران برطرف شود.

کشاورزی اشتغال‌زایی سال قبل در استان بوشهر را ۲۶ هزار و ۷۸۰ مورد اعلام و تصریح کرد: سهمیه ایجاد اشتغال استان بوشهر در سال گذشته ۱۸ هزار و ۳۳۱ مورد بود که این میزان به ۲۶ هزار و ۷۸۰ فرصت شغلی منجر شد.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته ۱۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان بوشهر صادر شد.

کشاورزی بر ایجاد بازارچه عرضه تولیدات مشاغل خانگی تأکید کرد و افزود: بر اساس قانون ساماندهی مشاغل خانگی و قانون بهبود فضای کسب و کار شهرداری‌ها موظف به ایجاد بازارچه و نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی هستند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر در پایان ضمن گزارشی از وضعیت شعبات رسیدگی و اختلافات کارگری استان و نقش اتاق داوری، اتاق تعاون استان بوشهر در مراجع مربوطه و کاهش مراجعات مردم، کارگران، تعاون گران به محاکم قضائی اثرگذار و موفق دانست و به عملکرد این حوزه پرداخت.

نظر شما