شناسهٔ خبر: 66662809 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

این قابلیت، علاقمندان به فیلمبرداری را شیفته اندروید 15 خواهد کرد

صاحب‌خبر -

فیلمبرداری در اپلیکیشن‌های شخص ثالث در اندروید 15 به‌واسطه یک قابلیت جدید پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد. آیا دوره حکومت اپل بر این بخش به پایان خواهد رسید؟

طبق جدیدترین اطلاعات و اسناد موجود در خصوص سیستم عامل اندروید 15، این سیستم عامل ظاهرا قرار است قابلیت‌های پیشرفته‌تر پایدارسازی و لرزش‌گیری را به دوربین اپلیکیشن‌های شخص ثالث اندرویدی اضافه کند. از این طریق، اپلیکیشن‌های شخص ثالث این سیستم عامل قادر خواهند بود کیفیت فیلمبرداری اندروید 15 را به‌طور قابل توجهی به سری آیفون که سال‌هاست فرمانروای عرصه فیلمبرداری در گوشی‌های موبایل به شمار می‌روند نزدیک‌تر کنند.

فیلمبرداری پایدارتر در اندروید 15؛ هدیه گوگل به صاحبان این گوشی‌ها!

اطلاعات جدید در خصوص قابلیت‌های پیشرفته فیلمبرداری اندروید 15 توسط میشال رحمان، یکی از افشاگران برجسته وبسایت Android Authority منتشر شده. این افشاگر با بررسی کدهای سیستم عامل جدید اندروید متوجه قابلیت جدیدی تحت نام «Eyes Free» در ای‌پی‌آی Camera اندروید شده که امکان دسترسی اپلیکیشن‌های شخص ثالث اندرویدی به قابلیت‌های پیشرفته‌تر دوربین تعبیه‌شده در دستگاه توسط گوشی‌سازان را فراهم می‌کند. به این ترتیب قابلیت‌های اضافی فیلمبرداری در اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین اندروید در اختیار سایر سرویس‌های فیلمبرداری یا ویرایش ویدیو نیز قرار خواهند گرفت. این قابلیت، بر اساس جزئیات مندرج در کد API، در فاز اول به «قفل کردن و پایدارسازی نواحی خاصی از سوژه» اختصاص خواهد داشت.

گلکسی اس 24 اولترا گلکسی اس 24 اولترا

به بیان ساده، قابلیت Eyes Free به اپلیکیشن‌های ثبت و ویرایش ویدیو مثل اینستاگرام یا اسنپ چت اجازه خواهد داد تا به قابلیت‌های برجسته پایدارسازی تصاویر پرچمدارانی چون گوگل پیکسل 8 پرو و گلکسی اس 24 اولترا دسترسی پیدا کنند و ویدیوهایی بسیار حرفه‌ای‌تر ثبت نمایند. از سوی دیگر می‌توان انتظار داشت که Camera2 API همچنین در ادامه، به جز پایدارسازی ویدیو، قابلیت‌هایی پیشرفته تر مثل شناسایی خودکار سوژه‌ها، ثبت افکت‌های بوکه، روتوش چهره، HDR یا حتی مد شب را نیز به اپلیکیشن‌های شخص ثالث اضافه کند.

این کار در حال حاضر در گوشی‌های اندرویدی امکان‌پذیر نیست و ویدیوهای ثبت‌شده توسط اینستاگرام، اسنپ چت یا اپلیکیشن‌های مشابه بسیار ساده‌تر و کم‌کیفیت‌تر از نمونه‌های ضبط شده توسط اپلیکیشن اصلی دوربین در پرچمداران هستند. راهکاری که در حال حاضر توسط عمده کاربران برای برطرف کردن این مشکل دنبال می‌شود، ثبت عکس یا ضبط ویدیو توسط اپلیکیشن اصلی دوربین و سپس آپلود کردن مجدد آن به اپلیکیشن مربوطه برای انجام ویرایش‌هاست. با این وجود قابلیت جدید اندروید 15 تمامی این مراحل زمان‌بر را حذف کرده و امکان ضبط ویدیوهای حرفه‌ای در این اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند.

البته هریک از گوشی‌سازان اندرویدی امکان آن را دارد که به‌طور جداگانه امکان دسترسی اپلیکیشن‌های شخص ثالث به برخی قابلیت‌های اضافی ضبط ویدیو در اندروید 15 را فراهم کند. با این وجود، تعبیه قابلیت Eyes Free در حقیقت بستر واحدی برای دسترسی‌پذیری بیشتر دوربین در اپلیکیشن‌های شخص ثالث را فراهم نموده و کیفیت کلی ضبط ویدیو در گوشی‌های اندرویدی را به پرچمداران اپل نزدیک‌تر می‌کند.

فیلمبرداری اندروید 15 فیلمبرداری اندروید 15

این قابلیت البته مسلما بزرگترین پیشرفت سیستم عامل اندروید 15 به شمار نمی‌رود. با این وجود مطمئنا حاکی از توجه بیشتر گوگل به ضبط راحت‌تر و سریع‌تر ویدیو در گوشی‌های اندرویدی است که مدتی‌ست در مقایسه با اپل به‌شدت عقب افتاده است. لازم به ذکر است که علیرغم پیشرفت‌های خیره‌کننده برخی گوشی‌های پرچمدار اندرویدی در بخش عکسبرداری، آیفون‌های اپل همچنان با اختلاف بهترین محصولات دنیا برای ضبط ویدیو به شمار رفته و گوگل، سامسونگ و دیگر نام‌های سرشناس اندرویدی قادر به رقابت با آن نیستند!

تا زمان معرفی رسمی Android 15 توسط گوگل زمان زیادی باقی نمانده است. بنابراین به‌زودی می‌توان با این سیستم عامل و قابلیت‌های جدید و جذابش آشنا شد.

در گجت نیوز بخوانید:
این سه قابلیت اندروید ۱۵ در امور روزمره کمک بزرگی به شما خواهند کرد ویژگی حیرت انگیز اندروید ۱۵ گوشی‌ها را به شارژ بی سیم مجهز می‌کند ۷ مورد از بهترین قابلیت های جدید اندروید ۱۵ که انتظارشان را می‌کشیم

نظر شما