شناسهٔ خبر: 66661936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تشریح ابعاد سفر «ولادیمیر پوتین» به چین از سوی لاوروف

سرپرست وزارت خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: سفر آتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به چین باعث تقویت فعالیت‎های مشترک خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» سرپرست وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: مسکو و پکن نقش تعادل بخشی را در امور جهانی ایفا می کنند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سرپرست وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: مسکو و پکن نقش تعادل بخشی در امور جهانی دارند و سفر آتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به چین باعث تقویت این فعالیت های مشترک خواهد شد.

«سرگئی لاوروف» در ادامه افزود: به جرأت می توانم بگویم که مسکو و پکن مهمترین نقش متعادل کننده را در امور جهانی ایفا می کنند و مطمئن هستم که سفر آتی رئیس جمهور روسیه به چین برای منافع دو کشور نیز مطلوب خواهد بود.

این مقام روس اضافه کرد: مسلما به نفع دموکراتیک کردن نظام روابط بین‌ الملل خواهد بود، زمانی که همه کشورها بر اساس انصاف در امور جهانی جای بگیرند.

کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دعوت دولت چین روز پنج‌شنبه راهی پکن خواهد شد.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است که «رهبران روسیه و چین به تفصیل درباره طیف وسیعی از موضوعات مشارکت دو جانبه و تعامل استراتژیک گفتگو خواهند کرد. پوتین و شی جین پینگ درباره مهم ترین مسائل بین المللی و منطقه ای تبادل نظر خواهند کرد.

آن گونه که در این بیانیه آمده است «در نتیجه مذاکرات، قرار است بیانیه مشترک سران دو کشور و تعدادی اسناد همکاری دوجانبه امضا شود.»

پوتین و شی جین پینگ در مراسمی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک و افتتاحیه سال‌های فرهنگ روسیه و چین شرکت خواهند کرد.

نظر شما