شناسهٔ خبر: 66661829 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

داور: آمریکا منافع استراتژیک را به صلح در منطقه ترجیح می‌دهد

سیاستمدار پاکستانی در واکنش به بیانیه مشترک واشنگتن و اسلام‌آباد گفت: آمریکا منافع استراتژیک خود را بر صلح در منطقه ترجیح می‌دهد و دولت پاکستان نیز نقش پیمانکار جنگی را بازی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محسن داور» عضو سابق پارلمان پاکستان در واکنش به بیانیه مشترک پاکستان و آمریکا درباره گفتگوهای ضدتروریسم اظهار داشت: این تکرار همان چرخه «ایجاد خشونت برای مقابله با آن» است.

وی در ادامه تصریح کرد: ایالات متحده منافع استراتژیک را بر صلح ترجیح می‌دهد، در حالی که پاکستان نقش یک پیمانکار جنگی را بازی می‌کند و صلح در اولویت نیست.

«سید حیدر شاه» دستیار وزیر خارجه پاکستان در امور سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و «الیزابت ریچارد» هماهنگ‌کننده مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا پس از گفتگوهای ضدتروریسم در بیانیه‌ای مشترک بر همکاری دو کشور برای مقابله با تهدیدات تروریستی از جمله مقابله با داعش خوراسان و تحریک طالبان پاکستان تأکید کردند.

داور همچنین ابراز کرد: در حمله هواپیمای بدون سرنشین اخیر در وزیرستان جنوبی، پنج غیرنظامی شامل زنان و کودکان کشته شده‌اند.

سیاستمدار پاکستانی ضمن محکومیت این اقدام در «ایکس» نوشت: پهپاد آمریکایی بود یا پهپاد پاکستانی؟ دولت باید واقعیت این حادثه را روشن کند.

از طرف دیگر «منظور پشتین» رهبر «جنبش تحفظ پشتون‌ها» که خود نیز اهل وزیرستان جنوبی است، تأیید کرد: در این حمله «بنوت خان» از سران قبیله‌ای این منطقه به‌همراه همسر و پسر 17ساله و همچنین دختران 13 و 4 ساله‌اش کشته شدند.

انتهای پیام/.+

نظر شما