شناسهٔ خبر: 66661465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح پایش مزارع پرورش ماهی شهرستان سلسله آغاز شد

مسئول شبکه دامپزشکی سلسله گفت: طرح پایش و مراقبت در ۵۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی این شهرستان به مدت یک هفته آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مهرداد دولتشاه اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی و ردیابی بیماری‌های ویروسی در مراکز تکثیر و پرورش ماهی به مرحله اجرا درآمده است و در این راستا نمونه برداری‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در این طرح از بچه ماهی‌های قزل آلا در وزن‌های متوسط زیر ۵۰ گرم نمونه برداری و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال می‌شود تا از نظر بیماری‌های ویروسی هچون (VHS) سپتی سمی خونریزی دهنده، (IPN) نکروز عفونی پانکراس و (IHN) نکروز عفونی بافت‌های خون ساز مورد آزمایش قرار گیرند.

وی از آبزی پروران خواست ضمن رعایت اصول و ضوابط امنیت زیستی و توجه به دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی، از جابجایی ماهیان بدون اخذ مجوز حمل و گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی خودداری کنند و بچه ماهی، تخم چشم زده و غذای ماهیان پرورشی خود را نیز فقط از مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی و شیلات تهیه کنند.

دولتشاه تصریح کرد: مالکان مزارع پرورش ماهی باید هرگونه تلفات و موارد مشکوک در استخر‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به دامپزشکی اطلاع دهند.

شهرستان سلسله قطب پرورش ماهیان سردآبی است و با تولید سالیانه بیش از پنج هزار تن ماهی رتبه نخست تولید استان را به خود اختصاص داده است.

نظر شما