شناسهٔ خبر: 66661452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار مرکزی: پروژه‌های سفر ریاست جمهوری جزو اولویت‌هاست

استاندار مرکزی گفت: پروژه‌های سفر ریاست جمهوری جزو اولویت‌های استان است و باید از طریق مدیران و فرمانداران هر شهرستان مورد پیگیری قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در همایش فرمانداران استان مرکزی با اشاره به نقش فرمانداران در برگزاری آزمون نهایی اظهار داشت: آزمون نهایی متوسط دوم در سه پایه به مدت 28 روز در کشور اجرا می‌شود و طبق اعلامیه وزیر کشور استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نقش مؤثری دارند. اجرای این طرح کار وزارت آموزش و پرورش به تنهایی نیست و فرمانداران در خط مقدم قرار دارند، اجرای این طرح که به عدالت آموزشی نزدیک است در دو مجلس قبل تصویب شد و دولت سیزدهم زیر بار اجرای این طرح رفت و برای نخستین بار سه هزار صندلی شاخص آموزش عالی از دو دهک جامعه خارج شد و همه اقشار می‌توانند از این سه هزار صندلی سهم ببرند.

وی افزود: در گذشته نظام آموزشی با کنکور تحت تاثیر قرار گرفته بود و به جای اینکه کتاب مرجع درسی باشد کتب کنکور و اساتید کنکور مرجع درسی شدند که با اجرای این طرح عدالت آموزشی به‌طور حتم اجرا خواهد شد. وزارت آموزش و پرورش با امکانات محدود به صورت کشوری در همه نقاط با حجم بالای دانش آموز، آزمون را برگزار می‌کند. امسال آزمون سه پایه شد ‌و روزهای آزمون افزایش پیدا کرده است که برقراری امنیت و کیفیت اجرای آزمون امری ضروری است و فرمانداران نقش موثری در این زمینه دارند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امسال دو یا سه حوزه آزمون با حکم و مجوز شورای تأمین استان مرکزی اضافه شده تا دانش‌آموزان از راه‌های دور مجبور به طی مسافت نشوند، فرمانداران باید براین حوزه‌ها سرکشی داشته باشند تا از نظر امکانات لجستیکی و سخت‌افزاری کمبودی وجود نداشته باشد ‌‌و آزمون با کیفیت بالا برگزار شود.

مخلص‌الائمه بیان کرد: نمایندگان مجلس باید حداکثر همکاری را با دولت داشته باشند، ما قادر به همکاری و‌ هم‌افزایی با نمایندگان مجلس در خانه ملت هستیم و برای موفقیت آنها هر کاری انجام می‌دهیم هرچند نمایندگان نباید در امور اجرایی دخالت داشته باشد، همدلی و‌ هم افزایی فعلی نمایندگان در رفع برخی از مشکلات بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: تغییر و تحولات مدیران استان باید با هماهنگی فرمانداران انجام شود تا زمانی که نیروی جدید برای میز مدیریت مشخص نشده باشد نباید مدیر قبلی برکنار شود. هر مدیری که جابه‌جا می‌شود باید جایگزین آن مستقر شود و نباید دستگاهی بلاتکلیف باشد.

استاندار مرکزی بیان کرد: نخستین وظیفه در دیدار چهره به چهره مدیران کل استان با مردم بر عهده فرمانداران است، ارتباط چهره به چهره مدیران در سال جدید باید افزایش پیدا کند و فرمانداران باید ترتیب ملاقات چهره به چهره با مردم را بدهند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: پروژه‌های سفر ریاست جمهوری جزو اولویت‌های استان است و باید از طریق مدیران و فرمانداران هر شهرستان مورد پیگیری قرار گیرد، مطالبات مردم زیاد است اما مطالبات انباشته و ناترازی‌ها ریشه‌هایی طولانی دارد و رفع آنها نیازمند زمان است و در کوتاه‌مدت رفع نمی‌شود اما برای رفع مطالبات مردم باید تلاش مضاعف صورت گیرد و در این راستا همه باید بسیج شوند.

وی افزود: برنامه‌ای در دولت ایران یار با محوریت وزارت کشور برای معرفی و شناسایی نقاط اولویت از نگاه مردم پیش‌بینی شده است که باید فرمانداران خود را برای این طرح آماده کنند در این راستا باید سازوکارها مشخص شود و اطلاع رسانی دقیق صورت گیرد و فرمانداران اولویت حل مشکلات از سوی مردم را دنبال کنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: مسئله جمعیت به یک ابر مسئله و ابر بحران در کشور تبدیل شده است و به فرموده حضرت آقا یک وضعیت دهشتناک پیدا کرده است، استان مرکزی در سطح کشور وضعیت خوبی از نظر جمعیت ندارد، چند کار در استان مرکزی در حوزه جمعیت در حال انجام است و 9 شهرستان استان به‌طور ویژه در کنار گروه‌های مردمی به میدان آمدند اما هنوز به نتیجه مطلوب دست پیدا نکردیم، مشوق‌ها بخشی از کار است و تمام کار با مشوق برطرف نمی‌شود. 

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور در استان جزو اولویت‌ها قرار دارد، بسیج و آموزش و پرورش در اعزام دانش آموزان به اردوها به خوبی ورود پیدا کردند، اما برخی از شهرستان‌ها ضعیف عمل کردند که فرمانداران باید این موضوع را مورد توجه ویژه قرار دهند چراکه اردوها می‌توانند فضای جامعه را تغییر دهند و آسیب‌های اجتماعی، افزایش نشاط اجتماعی و ارتباط با جوانان نیز در قالب اردوها قابل حل است و به فرموده رهبر معظم انقلاب یک جهاد فوری و قطعی است و باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/711/

نظر شما