شناسهٔ خبر: 66661152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دبیر اجرایی کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان:

گروه‌های سرود صدای مظلومیت کودکان غزه را به گوش جهانیان می‌رسانند

سردار «فرجی» با بیان اینکه دشمن به دنبال این است کشتارهای غزه را عادی جلوه دهد، گفت: در جنوب لبنان، یمن و غزه گرو‌های سرود فعالی وجود دارد که اقدامات ارزشمندی نیز انجام داده‌اند و توانستند صدای مظلومیت کودکان غزه را به گوش جهانیان برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی فرجی» دبیر اجرایی کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان  امروز (سه‌شنبه) در آیین اختتامیه پویش سرود شهید وطن ویژه دانش آموزان مدارس در راستای گرامیداشت شهدای استان همدان، اظهار داشت: سرود مهمترین رسانه انقلاب است و استقبال از امام خمینی (ره) در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۷، با سرود بود که به عنوان یکی از رویدادهای مهم و خاطره‌انگیز در ذهن‌ها مانده است.

وی افزود: سرود نقش ویژه‌ای در انقلاب و هشت سال دوران دفاع مقدس داشت، در جبهه گروه‌های سرود قبل از عملیات حضور داشتند که یکی از آنان گروه سرود آباده شیراز بود و یک سرود خاطره‌انگیز برای همه رزمندگان بود.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان ادامه داد: شهید کلاهی، شهید محمد رسول رضایی و شهید تقوا طلب از جمله شهدای نوجوان و هنرمندی بودند که در گروه‌های سرود دانش‌آموزی هنر نمایی می‌کردند.

وی بیان اینکه سرود یک اثر رایج هنری است که باید به آن توجه شود، تصریح کرد: سرودهای کشور ما سفارشی و حاکمیتی نیست؛ بلکه مردمی است و جایگاه سرود دارد جای خودش را در جامعه باز می کند. قبل از انقلاب سرود‌ها در راستای تجلیل و تکریم رژیم بود.

فرجی عنوان کرد: ساماندهی گروه‌های سرود در مدارس نشاندهنده همت مسئولان در این حوزه است و باید دانش آموزان را تشویق و با برگزاری همچنین پویش‌هایی در بین آنان رقابت ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر نقش مهم سرود در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور، اضافه کرد: در جنوب لبنان، یمن و غزه گرو‌های جمع‌خوانی سرود فعالی وجود دارد که اقدامات ارزشمندی نیز انجام داده‌اند و توانستند صدای مظلومیت کودکان غزه را به گوش جهانیان برسانند.

دبیر اجرایی کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با تاکید براینکه دانش آموزان با اجرای سرود به عنوان یک رسانه ارزشمند برای انقلاب و نظام باشند، متذکر شد: دشمن به دنبال این است کشتارهای غزه را عادی جلوه دهد از شما تقاضا دارم از کودکان غزه به وسیله شعر و هنر دفاع کنید.

انتهای پیام/

نظر شما