شناسهٔ خبر: 66660821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گردان‌های تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع) چه فعالیت‌هایی دارند؟

فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) گفت: در این تیپ ۴۲ گردان در قم و سایر استان‌ها سازماندهی شده که برخی رزمی تبلیغی و برخی دفاعی امنیتی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام منتظرزاده فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق (ع) در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها و امام جمعه قم با بیان اینکه این تیپ در ایام دفاع مقدس تشکیل شده و در زمینه‌های مختلف تأثیرگذار است، گفت: این تیپ باهدف تشکیل گردان‌های تبلیغی، رزمی و فرهنگی از طلاب انقلابی، جهادی و دلسوز نظام، انقلاب و اسلام در قم و مشهد تأسیس شد و در حال حاضر 42 گردان در قم و سایر استان‌ها سازماندهی شده که برخی رزمی تبلیغی و برخی دفاعی امنیتی هستند.

 وی افزود: فلسفه اساسی تشکیل این گردان‌ها این است که به بدخواهان و اپوزیسیون نظام که در به‌زانودرآوردن نظام و انقلاب طمع دارند بگوییم این نظام طلبه‌هایی جهادی و جانفشان دارد که حاضرند تا آخرین قطره خون خود از این ارزش‌ها دفاع کنند.

 فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق (ع) با بیان اینکه ما هماهنگی خوبی با سپاه استان و فرادا داریم و در اغتشاشات اخیر نیز طلاب خوب وارد عمل شدند و ایفای نقش کردند افزود: فعالیت دیگر تیپ 83 امام جعفر صادق (ع) آموزش رزم مقدماتی به طلاب وظیفه سراسر کشور اعم از شیعه و اهل‌سنت است و ظرفیت آموزش این تیپ 5 هزار و 500 نفر در سال است.

 وی ادامه داد: آموزش بدو خدمت روحانیون شاغل در نیروهای مسلح کشور، ارائه خدمات به ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس و حضور فعال در کمک به حادثه‌دیدگان حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و دیگر موارد از جمله فعالیت‌هایی است که در این مجموعه انجام می‌شود.

انتهای پیام/.

نظر شما