شناسهٔ خبر: 66660783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر شبکۀ بهداشت و درمان شهرستان زاوه

رُشد نرخ باروری در شهرستان زاوه بالاتر از میانگین کشوری

نرخ باروری در زاوه در یک سال گذشته رُشد بسیار خوبی داشته است.

صاحب‌خبر -

رُشد نرخ باروری در شهرستان زاوه بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکۀ بهداشت و درمان شهرستان زاوه گفت:در یک سال گذشته ۱۴۰۹ نوزاد در این شهرستان متولد شده‌اند که باعث افزایش نرخ باروری و زادوولد بالاتر از میانگین کشوری شده است.

دکتر داود ایل‌بیگی افزود: در یک سال گذشته در راستای تقویت روند صعودی نرخ باروری کلی شهرستان فعالیت‌هایی، چون برگزاری کمیتۀ جوانی جمعیت، برپایی میز خدمت (مشاوره فرزندآوری، سبک زندگی سالم ومشاورۀ کودک) در نماز جمعه و مرکز شهر، برگزاری کارگاه آموزشی ازدواج و خانواده، برگزاری حلقۀ صالحین با موضوع جلوگیری از سقط، راه‌اندازی اتاق بیلی (تست تکامل کودکان)، توزیع پمفلت و کتابچه‌های آموزشی در اداره‌ها انجام شده است.

او گفت: برگزاری جلسه‌های مستمر آموزشی در مراکز، برپایی همایش جوانی جمعیت با حضور فرماندار و مسئولان اداره‌های سطح شهرستان، برپایی جشن و اهداء جوایز به خانواده‌های دارای چهار فرزند در برخی روستا‌ها و برگزاری همایش پیاده‌روی با حضور مسئولان و دانش‌آموزان و برگزاری نمایشگاه عکس ایران جوان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این شهرستان می‌باشد.

مدیر شبکۀ بهداشت و درمان زاوه افزود: ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت، ۴۸ خانۀ بهداشت روستایی و یک پایگاه سلامت شهری به جمعیتی بالغ بر ۸۴ هزار نفر در شهرستان خدمات ارائه می‌نمایند که امیدواریم این خدمات باعث رضایت همشهریان عزیز شود.

نظر شما