شناسهٔ خبر: 66660734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هنرمندان پیشکسوت لرستانی به‌صورت ویژه دیده شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به وجود ۲۰۴۵ نفر عضو فعال صندوق اعتباری هنر در این استان از حمایت از هنرمندان پیشکسوت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اعظم روانشاد، ظهر امروز، در کارگاه آموزشی توجیهی طرح بهبود، گفت: رسیدگی به مطالبات هنرمندان لرستان و مسائل مرتبط با صندوق اعتباری هنر جزو برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

او با بیان اینکه عضویت‌های بی‌رویه در صندوق هنر طی سال‌های گذشته باعث شده‌است که هنرمندان واقعی از حقوق دور بمانند، اضافه کرد: این عضویت‌های بی‌رویه با اجرای طرح بهبود ساماندهی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تأکید کرد: اجرای طرح بهبود موجب امیدآفرینی و اعتماد اجتماعی هنرمندان  به دولت می‌شود و موضوع عضویت هنرمندان واقعی در صندوق هنر در اولویت مسائل فرهنگی و هنری این اداره‌کل قرار می‌گیرد.

روانشاد با قدردانی از حمایت‌ و توجه ویژۀ وزیر فرهنگ از صندوق اعتباری هنر، اذعان کرد: اجرای طرح‌هایی مانند میلاد مفاخر، چاوش، بهبود، قاب هنر باعث بهبود حمایت‌های صندوق از هنرمندان شده‌است.

او با اشاره به عضویت 3424هنرمند لرستانی در صندوق اعتباری هنر بیان کرد: از این تعداد 2045 نفر عضو فعال هستند و این آمار نیازمند پالایش دارد تا هنرمندان واقعی مشخص شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ضعف زیرساخت‌های اقتصادی در این استان، عنوان کرد: هنرمندان پیش‌کسوت گران‌قدری داریم که سرمایه‌های اجتماعی هستند و در طرح مفاخر باید این پیش‌کسوتان به‌صورت ویژه دیده شوند.

روانشاد با بیان اینکه برخی هنرمندان به‌لحاظ وضعیت جسمانی مشکل دارند که آنان را برای حمایت بیشتر به صندوق معرفی می‌کنیم، متذکّر شد: تأکید ما در صندوق هنر شناسایی هنرمندان واقعی است و رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد در شهرستان‌ها همکاری لازم را با هنرمندان داشته باشند.

انتهای پیام/644/

نظر شما