شناسهٔ خبر: 66660599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی ساری اعلام کرد

ظهور خوشه‌های طلایی گندم در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: اولین خوشه‌های طلایی گندم ساری به مساحت ۳ هزار متر مربع در روستای کارکنده مرکز جهاد کشاورزی اِسفیوردشورآب برداشت شد.

صاحب‌خبر -

سید اسماعیل علوی در مورد وضعیت سطح زیرکشت گندم شهرستان ساری گفت: امسال سطح زیرکشت گندم شهرستان ساری ۱۱ هزار و ۵۶۴ هکتار است که کارشناسان تولیدات گیاهی این مدیریت و کارشناسان مروج و ناظرین طرح جهش در دیمزارها در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های این شهرستان با ارائه توصیه‌های فنی لازم در افزایش عملکرد محصولات، کشاورزان را همراهی کردند. 

وی خاطرنشان کرد: با همت و تلاش کشاورزان و برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح جهاد کشاورزی شهرستان برای تهیه و تدارک و توزیع بذور انجام شد این نهاده در اختیار کشاورزان قرار گرفت. 

علوی ادامه داد: از اقدامات انجام شده همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره) و طرح جهش تولید در دیمزارها است که در بستر طرح جهش تولید دیمزارها خدماتی به کشاورزان دیمکار ارائه شد. 

این مسئول اضافه کرد: از دیگر خدمات اجرای طرح جهش تولید دیمزارها تسهیلات خرید ادوات دنباله بند با نرخ سود ۴ درصد، خدمات آموزشی و ترویجی و نظارتی، کودهای بذرمال، کودهای ریزمغذی، سموم برای کنترل عوامل خسارت زا است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری در ادامه اجرای طرح کشاورزی قراردادی، مدیریت مناسب و بهینه‌ی آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و برنامه ریزی اجرای دستورالعمل خرید تضمینی گندم را از سایر اقدامات حمایتی از گندمکاران اعلام و افزود: مانند سنوات گذشته مراکز خرید تضمینی آماده‌ی تحویل گندم مازاد بر مصرف کشاورزان است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران،علوی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت گندم، تنظیم کمباین ها و صدور کارت معاینه فنی و نظارت دقیق توسط کارشناسان جهاد کشاورزی باید مد نظر قرار گیرد و هر کمباینی که کارت معاینه فنی نداشته باشد وارد مزارع نشود و با تنظیم به موقع کمباین ها از ریزش بیش ازحد محصول جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما