شناسهٔ خبر: 66660524 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسویه بدهی شهرداری تهران به بانک‌ها در سال‌های ۱۴۰۱‌ و ۱۴۰۲

معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران از تسویه بدهی به بانک‌ها در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، لطف‌الله فروزنده در دویست‌وسی‌وششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش تفریغ بودجه سال 1401 شهرداری تهران اظهار کرد: وظیفه داریم در شورا گزارشات خود را ارائه دهیم تا شورا بتواند نقش نظارتی خود را ایفا کند. بودجه 80 همتی محقق شده و سرجمع موارد به گونه‌ای بوده که عملکرد خوبی از شهرداری تهران ارائه شده است و البته ابهاماتی هم وجود دارد که باید پاسخ‌های ما شنیده شود تا اشتباه قضاوت نشود.

وی ادامه داد: ارقامی از سال‌های قبل باقی‌مانده اما مطرح کردن برخی موارد همچون آشفتگی و بی‌نظمی مالی انصاف نیست. 69 همت بودجه نقد قابل تخصیص و 11 همت غیرنقد غیرقابل تخصیص بوده است. قدرت مانور ما روی بودجه نقد است که 11 هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی‌ها بوده که تسویه شده است. از 55 همت درآمد نقد 14 همت در اسفندماه وصول شده و ما 6000 میلیارد تومان بودجه علی‌الحساب برای بخش حمل و نقل پرداخت کرده‌ایم.

معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران با اشاره به تحقق 40 همت اعتبار در بخش شهرسازی به دلیل تخصیص‌ها افزود: تسهیلات و اوراق مشارکت و بخش‌های دیگر را پیگیری کردیم که وصول شدند در بخش درآمدی حرکت خوبی داشته‌ایم که به برکت تلاش‌های مدیریت شهری صورت گرفته است.

فروزنده تاکید کرد: در وجه هزینه‌ها 50 هزار و 370 میلیارد تومان مصوب نهایی داشتیم و 3800 میلیارد تومان نیز از محل تبصره‌ها بوده تمام موارد را ثبت کردیم و 99 درصد بخش فرهنگی و اجتماعی، 98 درصد بخش حمل و نقل، 102 درصد بخش خدمات شهری، 112 درصد بخش ایمنی و مدیریت بحران، 297 درصد بخش شهرسازی و 103 درصد در توسعه هوشمندسازی محقق شده است.

وی با اشاره به این‌که مترو نزدیک به 4228 میلیارد تومان عملکرد داشته است، اظهار کرد: برای تعمیرات اساسی کمتر اعتبار داده‌ایم اما در سال قبل گفتیم که در ردیف اعتباری مشخص پول پرداخت خواهیم کرد. در تعمیرات 246 میلیارد تومان پرداخت کردیم و به شورا اعلام کردیم که اجازه دهد در هزینه‌ها نظارت کنیم تا تخصیص‌ها کامل انجام شود.

معاون شهردار تهران با تاکید بر این‌که 66 ردیف درآمدها مربوط به تسویه دیون پیمانکاران است، افزود: 3000 میلیارد تومان دیون پیمانکاران تسویه شد این در حالی است که بیشتر می‌دیدیم که پیمانکاران از مقابل شهرداری تهران تکان نمی‌خوردند اما بدهی‌ها به آنها تسویه شد بیش از هشت همت درآمدهای محقق شده اسفندماه را به دلیل درآمد کمتر در فروردین‌ماه به سال بعد منتقل کردیم. با این حساب از بودجه 60 همتی رقمی باقی ماند. در بودجه حمل و نقل 9600 میلیارد تومان پرداخت کردیم و بیش از 6000 میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب پرداخت کردیم.

معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران تاکید کرد: تقاضای ما این است که در جلسه دیگری گزارش خود را ارائه دهیم. درآمدهای ما با افتخار افزایش یافته و برای هزینه‌کردها نیز براساس مجوز شورا عمل کردیم و این‌که در برخی بخش‌ها کمتر عمل شده به دلیل جابه‌جایی اولویت‌ها بوده است. باید نقاط مثبت و اشکالات با هم مطرح شود. رقم تسویه بدهی به بانک‌ها در سال 1401 و 1402 مشخص است و می‌توانیم گزارش آن را ارائه دهیم.

به گزارش تسنیم، فروزنده در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: جلسه خوبی برگزار شد گزارش حسابرسی به کمیسیون برنامه و بودجه شورا می‌رود و آنچه ارائه می‌شود در حقیقت نظر کمیسیون برنامه و بودجه شورا است و قطعاً نظر کمیسیون به عنوان مبنا قرار می‌گیرد. هر یک از اعضا نیز نظرات خود را در خصوص این گزارش ارائه کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه تکالیفی را اعضای شورا برای شهرداری مشخص کردند که باید محقق شود اما باید به این نکته توجه کرد بودجه 52 هزار میلیارد تومانی به 80 هزار میلیارد تومان رساندیم. 99 درصد ردیف‌های اعتباری را نیز عمل کردیم.

معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران تاکید کرد: در حضور شهردار تهران نیز اکثریت اعضاء قبول داشتند که این حضور ضرورتی نداشت چرا که تنها گزارش حسابرس ارائه می‌شد. در سال 1401 اعتبارات را کامل دادیم اما نحوه تخصیص به این شکل است تخصیص در اختیار معاونت‌ها بوده و ممکن است در فرآیند خرید در برخی موارد نتوانسته باشند اعتبار را به هزینه برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما