شناسهٔ خبر: 66660370 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت الاسلام نواب تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام به مسئله برائت در مراسم اربعین 1403

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر این که مسئله برائت باید در مراسم اربعین پیش‌رو مورد توجه قرار گیرد، گفت: مجاهدانی که در عرصه مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارند از تربیت‌یافتگان جبهه اربعین هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با بیان این مطلب در هشتاد و یکمین جلسه کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری حج امسال را حج برائت نام‌گذاری کردند، می‌توان گفت که اربعین حسینی پیش‌رو نیز اربعین برائت خواهد بود.

وی در این جلسه که صبح امروز، 25 اردیبهشت‌ماه، با حضور نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های فعال فرهنگی حوزه اربعین در محل ساختمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: در مراسم باشکوه اربعین حسینی، مؤمنان باید امت واحده باشند و اجازه نفوذ دشمن را به صفوف خود ندهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با تأکید بر این که جبهه‌ای که اکنون در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده و مبارزه می‌کند، جبهه اربعین است، گفت: امروز مجاهدانی که از عراق، لبنان و یمن و..با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند، از تربیت‌شدگان جبهه اربعین هستند و اقدام آن‌ها برگرفته از روح قیام و نهضت امام حسین(ع) است.

نماینده فقیه در امور حج و زیارت در ادامه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را از احیاگران حج ابراهیمی و آموزه‌های حسینی در جامعه دانست و بیان کرد: برای مراسم اربعین به عنوان یک کنگره عظیم معنوی، باید برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم.

سرپرست حجاج ایرانی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به این که مبنای نهضت حسینی همگرایی میان خود و واگرایی با دشمن است، گفت: مسئله برائت در تمامی زیارتنامه‌های ائمه معصومین(ع) از جمله زیارت عاشورا، زیارت جامعه کبیره، جامعه صغیره و زیارت جامعه أئمه المؤمنین به خوبی جلوه یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که خداوند متعال در سوره توبه، مسئله برائت را با شدت خاصی بیان کرده، گفت: آیات متعددی در قرآن از جمله «وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ: واز طاغوت [=فريبگر] بپرهيزيد» و «فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِلْكَافِرِينَ: خدا يقينا دشمن كافران است» و «فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ: با پيشوايان كفر بجنگيد» از مصادیق برائت هستند.

وی با اشاره به این که مردم عراق در اربعین حسینی مصداق «إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاَكُمْ وَعَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُمْ» هستند، گفت: در روایاتی که از ائمه معصومین(علیهم السلام) نقل شده بر اهمیت حفظ صفوف مسلمانان و جلوگیری از نفوذ دشمن تأکید شده است.

انتهای پیام

نظر شما