شناسهٔ خبر: 66660321 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آحارونوت: حماس برخی مناطق در غزه را پس گرفته و ارتش ما به رفح چسبیده است

سپیده حسینی

یک رسانه عبری‌زبان از تحول جدیدی در نوار غزه با کنترل دوباره برخی مناطق آن توسط نیروهای حماس و ایجاد کمین‌ها و میدان‌های متعدد مواد منفجره توسط نیروهای این جنبش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی به قلم «یوآو زیتون» تحلیلگر نظامی صهیونیستی نوشت: «جنبش حماس بازپس‌گیری کنترل مناطقی را که بدون حراست در غزه رها شده‌اند، آغاز کرده و در مقاومت خود با ارتش اسرائیل از جنگ چریکی استفاده می‌کند.»

این تحلیلگر صهیونیست نوشت: «حماس در حالی این مناطق را پس می‌گیرد که ارتش اسرائیل به سمت شهر رفح در حرکت بوده و آمریکا از ارسال سلاح برای آن امتناع می‌کند.»

یوآو زیتون در ادامه نوشت: «در حالی که نگاه‌های جهان و اسرائیل به رفح بوده و ارتش اسرائیل عملیات زمینی محدودی را با اهداف مشخصی در شرق آغاز کرده است، شرایط جدیدی در بخش دیگری از غزه شکل گرفته که نشان‌دهنده احیای نظامی حماس و استقرار ارتش اسرائیل پشت مرزهای نوار غزه است.»

به نوشته این روزنامه عبری زبان، ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی احداث چهار کانون بزرگ شهرک‌نشینی در طول گذرگاه نتزاریم را جهت فراهم کردن اقامتی نسبتا مناسب و دائمی برای صدها سرباز دو یگان ذخیره به پایان رسانده که یکی از این دو یگان مسئول بندر جدید و در دست احداث ارتش آمریکا است.

همچنین در این تحلیل فاش شد که سربازان اسرائیلی از طریق یک باریکه نامشخصی از زمین به عرض تقریبا سه کیلومتر، در حال استقرار در پایگاه‌های موقتی هستند.

در مرکز این باریکه یک اتوبان جدید که ارتش رژیم صهیونیستی آن را احداث کرده، قرار دارد که از گذرگاه ۹۶ در نزدیکی مرزها با کیبوتس «بئیری» آغاز می‌شود و به یک ایست بازرسی ساحلی ختم می‌شود که آمریکایی‌ها در آنجا به زودی کار احداث بندر کوچکی را به پایان می‌رسانند که گفته می‌شود برای دریافت کمک‌های بشردوستانه از دریا است و از تعداد کامیون‌هایی که کمک‌ها را میان دو بخش نوار غزه جابه‌جا می‌کنند، می‌کاهد.

این تحلیلگر اسرائیلی نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی تجمع صدها تن از نیروهای حماس را رصد کرد که از مناطق مختلف نوار غزه جهت تقویت گردان‌های شهرک‌های مرکزی این جنبش آورده شده بودند.

یوآو زیتون در ادامه نوشت، این نیروها نماینده دو گردان «النصیرات» و «البریج» هستند و حماس در چند هفته گذشته کمین‌ها و میدان‌های مواد منفجره متعددی را جهت آمادگی برای احتمال یورش یگان‌هایی از ارتش دشمن ایجاد کرد.

او نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای یک سناریوی ترسناک دیگر یعنی حرکت هزاران غیرنظامی از غزه به سمت محور نتزاریم با هدف بازگشت به خانه‌هایشان در شمال نوار غزه است.

به نوشته یوآو زیتون، افسران ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با این سناریو که «حماس آن را به منزله پیروزی دیگری برای خود در این جنگ می‌داند و ما آن را یک کابوس می‌دانیم»، طرح‌هایی را آماده کردند.

آحارونوت به نقل از برخی گزارش‌های نظامی رسمی و با استناد به اظهارات سربازانی که مسئول تامین امنیت محور نتزاریم هستند، نوشت، حماس هر روز با گلوله‌های خمپاره سربازان اسرائیلی را که مانع از بازگشت یک میلیون فلسطینی به شمال نوار غزه می‌شوند، هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما