شناسهٔ خبر: 66660106 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

پیش‌بینی تداوم وزش باد در استان اردبیل

بر اساس نقشه‌های هواشناسی ضمن تداوم وزش باد (گاهی با سرعت تند و در مناطقی همراه با خیزش گرد و خاک) با تشدید ناپایداری‌های جوی به ویژه در مناطق مرکزی و نواحی منتهی به کوهستان سبلان، رگبار و رعد و برق در استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین،مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، همچنان تا اوایل هفته آینده شرایط جوی در سطح استان ناپایدار بوده و ضمن فعالیت سامانه بارشی و کاهش نسبی دمای هوا در ساعاتی از شبانه روز در برخی از مناطق استان بارش باران انتظار می‌رود.
وی افزود: پیرو هشدار صادره (شماره ۵ سطح زرد) ضمن تداوم وزش باد (گاهی با سرعت تند و در مناطقی همراه با خیزش گرد و خاک) با تشدید ناپایداری های جوی به ویژه در مناطق مرکزی و نواحی منتهی به کوهستان سبلان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود؛ لذا رعایت موارد توصیه شده در هشدار هواشناسی تأکید می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: همچنین از عصر امروز با نفوذ پرفشار سطح زمین و با تغییر جریانات جوی هوای خنک (در نوار شرقی و مناطق شمالی توام با مه) در سطح استان حاکم می‌شود.
کوهی ادامه داد: از روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) موقتاً از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و آسمان در بیشتر مناطق استان صاف تا نیمه ابری می‌شود؛ مجدداً از روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) با تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما