شناسهٔ خبر: 66659623 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هوای اصفهان خنک‌تر می‌شود/ رگبار، رعددوبرق و وزش باد استان را فرامی‌گیرد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی از رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط گردوخاک و مناطق مستعد بارش تگرگ خبر داد.

صاحب‌خبر -

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج از روی استان و جوی ناپایدار تا اواخر هفته است.

وی افزود: براین اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق به صورت کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید، گاهی طوفان لحظه‌ای به ویژه امروز، در مناطق مستعد همراه با گردوخاک محلی و بارش‌های رگباری در نیمه جنوبی و تا حدی شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار زرد با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه در استان، تصریح کرد: این سامانه با رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط گردوخاک و مناطق مستعد بارش تگرگ همراه است.

وی با بیان اینکه سامانه مذکور طی فردا مناطق جنوب استان به ویژه دهاقان، سمیرم، شهرضا، لنجان (زرین شهر) و مبارکه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: طی روز پنجشنبه سامانه مناطق جنوب، غرب و مرکزی استان و شهرستان‌های اسلام آباد موگویی، بویین میان دشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهق، فریدونشهر، گلپایگان، دهاقان، سمیرم، شهرضا، نائین، کبوترآباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، اصفهان، برخوار (دولت آباد)، مورچه خورت و نجف آباد را فرا می‌گیرد.

آقایی اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، احتمال کاهش دید و تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی از مخاطرات سامانه مذکور است.

وی با اشاره به بارش تگرگ و لغزندگی معابر عمومی هشدار داده و افزود: احتیاط در سفرهای بین شهری، خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، لزوم ممنوعیت چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی بر اثر بارش تگرگ تاکید می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

نظر شما