شناسهٔ خبر: 66659264 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

برگزاری نخستین گردهمایى صنعت خودرو در حوزه ایمنى و سلامت شغلى

معاون وزیر کار: ایمنی و سلامت شغلی در ایران‌خودرو می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها باشد

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقدامات ایران خودرو در حوزه ایمنی و سلامت شغلی می تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها باشد و لازم است همکاری و تعامل خوبی بین ایران خودرو و دیگر صنایع و شرکت‌های خودروساز برقرار شود تا تجربیات این شرکت برای کاهش حوادث ایمنی در اختیار آنان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

معاون وزیر کار: ایمنی و سلامت شغلی در ایران‌خودرو می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها باشد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- علی‌حسین رعیتی‌فرد در نخستین گردهمایى صنعت خودرو در حوزه ایمنی و سلامت شغلی که با شعار «همگام در سلامت، متحد در ایمنی» با حضور جمعی از برجسته ترین چهره های علمی و اجرایی کشور از جمله معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکى ایران، نمایندگان سازمان تامین اجتماعى و مرکز بهداشت غرب تهران به میزبانی ایران خودرو برگزار شد، ادامه داد: اقدامات خوب و ملموسی برای افزایش ایمنی در ایران خودرو صورت گرفته است که این امر نشان از اهمیت ایمنی و سلامت کارکنان برای مدیران ارشد شرکت دارد. 
وی گفت: براساس تکالیف وزارت کار باید از سرمایه انسانی به خوبی محافظت شود تا شاهد حوادث در محیط کار نباشیم؛ این حوادث در کنارخسارت های مالی به سلامت کارکنان متخصص آسیب می زند که جبران و جایگزین کردن این نیروها سخت خواهد بود.
رعیتی فرد افزود: در چند سال اخیر شاهد توسعه در حوزه‌های مختلفی صنعتی بودیم و باید در کنار این توسعه، برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی برای افزایش ایمنی کاهش حوادث جانی و نگه‌داشت نیروی انسانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اجرا شود.
کاهش حوادث شغلی در ایران خودرو
در ادامه، معاون توسعه منابع انسانی و نماینده مدیرعامل در امور HSE ایران خودرو نیز ضمن تقدیر از همکاران شاغل در حوزه پیشگیری و کمیته های HSE که در جهت ایجاد محیط کار ایمن و سلامت کارکنان تلاش می کنند، گفت: وظیفه اصلی ما حفظ و صیانت از ایمنی کارکنان است و تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز بر اجرای طرح ها و پروژه‌های مرتبط با ایمنی و سلامت کارکنان در محیط کار است.
علی‌اکبر مرادعباسی با اشاره به شعار ایمنی و بهداشت حرفه ای در سال جاری میلادی، عنوان کرد: باید از ایمن و سالم بودن محیط کار در شرایط تغییرات اقلیمی اطمینان حاصل کنیم و فقط به محیط کار توجه نکنیم و شرایط بیرون از محیط کار را برای ایمنی کارکنان مورد مطالعه قرار دهیم.
وی ادامه داد: تاثیر حوادث طبیعی مانند سیل، خشکسالی، زلزله و انواع آلودگی‌ها بر سلامت کارکنان و خانواده‌ها باید به‌طور ویژه مورد بررسی قرار دارد.
وی افزود: به منظور ارتقای ایمنی شغلی، با حمایت مدیرعامل گروه و همکاری معاونان و مدیریت‌های مختلف، پروژه‌های متعددی اجرا شد که می توان به رباتیک کردن خطوط پرس، رنگ، سالن های مونتاژ و بدنه اشاره کرد، همچنین برای افزایش ایمنی تجهیزات مورد نیاز در خطوط تولید نصب و در کنار آنان ابزار ایمنی فردی  مناسبی در جهت کاهش حوادث در اختیار کارکنان قرار گرفت.
معاون توسعه منابع انسانی ایران خودرو با اشاره به اضافه شدن نیروهای جوان و تازه کار، اظهار کرد: در چند سال اخیر شاهد بازنشستگی تعداد زیادی از کارکنان در بخش‌های مختلف شرکت بودیم و به منظور ایمنی شغلی نفرات جدید محل های پرریسک شناسایی شده و با راه اندازی مدرسه مهارت و آموزش نیروها در زمینه نحوه مدیریت ریسک‌ها، شاهد کاهش چهار درصدی حوادث نسبت به سال 1401 بوده‌ایم. 
گفتنی است، در این گردهمایی که شنبه هفته گذشته، با شعار «همگام در سلامت، متحد در ایمنی» و با محوریت شرکت ایران خودرو و با حضور جانشین قائم مقام تامین، تولید و توسعه محصول و معاونان و مدیران ارشد این شرکت در سالن همایش هاى ساپکو برگزار شد، دستاوردهاى حوزه ایمنى و بهداشت شغلى و آخرین اقدامات صورت گرفته در معاونت توسعه منابع انسانی (مدیریت پیشگیرى، درمان و رفاه ایران خودرو) به نمایش گذاشته شد.
در این گردهمایی، نمایندگانی از تعدادى شرکت های خودروسازی داخلی، مدیران ارشد و کارشناسان شرکت ایران خودرو به همراه نمایندگانی از شرکت های تابعه و پیمانکار نیز حضور یافتند، تا در کنار یکدیگر و با حضور استادان، به بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین دستاوردها و نوآوری ها در حوزه ایمنی و سلامت شغلی بپردازند.
همچنین، از پوستر مشترک شرکت ایران خودرو، وزارت کار، که به شعار سال سازمان جهانی کار اختصاص یافته بود، به عنوان نمادی از تعهد ایران به تاثیرات تغییرات اقلیمی بر ایمنی و سلامت کارکنان، رونمایى شد.
در حاشیه این گردهمایی نمایشگاهی از دستاوردهای همکاران گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه ایمنی و سلامت شغلی برگزار شد.
در پایان این گردهمایی با اهدای تندیس ها و لوح های تقدیر از مشارکت تمام تلاشگران عرصه ایمنی و سلامت شغلی در اجراى پروژه هاى پایدار و کمیته هاى پیشرو HSE تجلیل شد.

نظر شما