شناسهٔ خبر: 66659145 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

«کربلاء؛ طریق الأقصی»، شعار اربعین سال 1403 + عکس

ستاد مرکزی اربعین حسینی، «کربلاء؛ طریق الأقصی» را شعار مراسم اربعین حسینی در سال 1403 هجری شمسی(1446 قمری) اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
«کربلاء؛ طریق الأقصی»، شعار اربعین سال 1403 + عکسبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی صبح امروز، 25 اردیبهشت‌ماه، با قرائت بیانیه‌ای در هشتاد و یکمین جلسه این کمیته گفت: با هدف زنده نگه‌داشتن مکان قدسی مسجدالاقصی و تکریم و تجلیل از عظمت آن و علمیات شکوهمند طوفان الاقصی، با پیشنهاد و مشورت برادران در عراق و موافقت مسئولان ستادهای اربعین در جمهوری اسلامی ایران و عراق، شعار حرکت بزرگ فرهنگی اربعین در سال 1446 قمری / 1403 شمسی «کربلاء؛ طریق الأقصی» نام‌گذاری شده است.
 
وی افزود: این نام‌گذاری بار دیگر پیوند ناگسستنی مقاومت سرافراز و عزتمندانه و به حق مقاومت فلسطین و غزه مقاوم و مظلوم با نهضت الهی سیدالشهداء(ع) را نشان می‌دهد و فریاد «کل یوم عاشوراء وکل أرض کربلاء» را بر تارک جهان طنین‌انداز می‌کند.
«کربلاء؛ طریق الأقصی»، شعار اربعین سال 1403
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی در پایان با اشاره به این که اربعین زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است، گفت: اربعین تمدنی و جهانی‌شدن مسئله اربعین از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است و ضروری است که راهبردها و سیاست‌هایی برای عملیاتی کردن این شعار اتخاذ کنیم.
 
اربعین؛ مقدمه‌‌ای برای همگرایی جهان بشریت
 
مجتبی کریمی، دبیرجدید ستاد مرکزی اربعین نیز ضمن سخنانی در این جلسه گفت: مراسم اربعین حسینی باید مقدمه‌ای برای همگرایی جهان اسلام و حتی جهان بشریت باشد.
 
وی با اشاره به این که کربلای معلی محل گردهم آمدن احرار(آزادگان) جهان است، گفت: در مراسم اربعین حسینی، علاوه بر شیعیان، اهل‌سنت و پیروان ادیان و مذاهب و اقوام دیگر نیز حضور دارند.
 
کریمی همچنین بر ضرورت اطلاع‌رسانی و تبلیغ درباره مراسم اربعین تأکید کرد و گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر رسانه‌ها باید با ایجاد همگرایی در این زمینه، در حوزه آموزش و تبلیغ اربعین حسینی همکاری کنند و باعث رونق بیشتر این مراسم شوند.
«کربلاء؛ طریق الأقصی»، شعار اربعین سال 1403
وی در پایان با اشاره به این که 26 میلیون نفر سال گذشته از عراق، ایران و حدود 90 کشور جهان در مراسم اربعین حسینی حضور داشتند، گفت: تبیین معارف اربعینی و ترویج معارف نهضت حسینی باید از مأموریت‌های مهم صدا و سیما باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی، معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز در این جلسه گفت: مسئله برائت باید در مراسم اربعین حسینی در سال 1403مورد توجه قرار گیرد و این موضوع را باید در فعالیت‌های فرهنگی پیاده‌سازی کنیم.
«کربلاء؛ طریق الأقصی»، شعار اربعین سال 1403
حجت الاسلام سیدجعفر موسوی‌زاده، مدیر اداره تبلیغ بین‌الملل مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه نیز ضمن سخنانی گفت: در مراسم اربعین سال گذشته 2100 طلبه که مسلط به برخی زبان خارجی بودند، در 11 استان عراق و در مسیرهای منتهی به کربلا مستقر شدند که بسیج مردمی عراق و عتبات مقدسه در این زمینه همکاری خوبی داشتند.
 
وی در ادامه با اشاره به این که مرکز ارتباطات بین‌الملل حوزه‌های علمیه آماده عملیاتی کردن شعار اربعین امسال است، گفت: این مرکز امسال نیز برخی طلبه‌های مسلط به زبان‌های خارجی را ساماندهی کرده که قرار است در دو بخش مخاطب عام و نخبگانی به زائران اربعین حسینی آگاهی‌بخشی کنند.
 
جواد شیخ اکبری، رئیس امور حج و زیارت و ستاد اربعین سازمان صدا و سیما نیز با تأکید بر این که امسال باید به دنبال برنامه‌های متفاوتی نسبت به سال گذشته باشیم، گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 8 قرارگاه مرزی رسانه‌ای راه‌اندازی کرده است.
«کربلاء؛ طریق الأقصی»، شعار اربعین سال 1403
وی افزود: چندین استودیو در نجف اشرف و کربلای معلی برای پوشش مراسم میلیون اربعین حسینی تدارک دیده شده و قرار است علاوه بر پوشش مراسم، مستندهای کوتاه و جذاب نیز تولید شود.
 
جواد شیخ اکبری با اشاره به این که معاونت فضای مجازی صدا و سیما نیز برای پوشش مراسم اربعین امسال پای کار خواهد بود، بر ضرورت راه‌اندازی پویش و اتخاذ راهبردها و سیاست‌های متناسب با شعار اربعین امسال تأکید کرد.
 
لازم به ذکر است که هشتاد و یکمین جلسه کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد مرکزی اربعین، صبح امروز(سه شنبه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده محترم ولی فقیه در امور حج زیارت، مجتبی کریمی، دبیر جدید ستاد مرکزی اربعین، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد مرکزی اربعین و نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های فعال فرهنگی حوزه اربعین در محل ساختمان حج و زیارت برگزار شد.
«کربلاء؛ طریق الأقصی»، شعار اربعین سال 1403
 
«کربلاء؛ طریق الأقصی»، شعار اربعین سال 1403
انتهای پیام

نظر شما