شناسهٔ خبر: 66659081 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قطر: اسرائیل برنامه‌ای برای پایان جنگ ندارد

سبحان ثقفی‌نیا

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که مذاکرات جنبش حماس و طرف صهیونیستی اکنون در حالت رکود بوده و تل‌آویو برنامه‌ای برای پایان جنگ ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز -سه‌شنبه- در اظهاراتی گفت: تجاوز مداوم به کمک‌های انسانی در نوار غزه را محکوم می‌کنیم. کمک‌ها باید بدون هیچ محدودیتی وارد غزه شود.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: تا زمانی که فرصتی برای رسیدن به توافق وجود دارد نقش آفرینی ما در مذاکرات ادامه خواهد داشت. اسرائیل نقشه راهی برای پایان جنگ ندارد. مذاکرات اکنون در حالت رکود بوده و تلاش می‌کنیم که شکاف بین طرف‌ها را پر کنیم. ما به همراه برادرانمان در منطقه و واشنگتن تلاش می‌کنیم که با وساطت اوضاع را از حالت رکود دربیاوریم.

الانصاری خاطرنشان کرد: سواستفاده از موضع ما در وساطت را نمی‌پذیریم. وساطت ما ادامه دارد و تلاش می‌کنیم که یک ارزیابی در آن داشته باشیم و اجازه نمی‌دهیم که هیچ طرفی از ما سواستفاده کند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: باید فراخوان بین‌المللی برای پایان جنگ و توافقی برای پایان دادن به تجاوزها ایجاد شود.

پیش از این محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز گفته بود: مذاکرات معامله تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل در حال حاضر در حالت رکود قرار دارد و عملیات اسرائیل در رفح مذاکرات آتش‌بس را به عقب بازگرداند.

 وی گفت: خطراتی نسبت به گسترش دامنه نزاع در منطقه وجود دارد. آتش بس در غزه و پایان دادن به جنایت‌هایی که در حق فلسطینی‌ها انجام می‌شود، لازم است. موضع طرف اسرائیلی درباره روش توقف جنگ واضح نیست. ما به تلاش و فشار برای رسیدن به توافق آتش بس ادامه خواهیم داد.

وی تأکید کرد: نمی‌خواهیم از ما به عنوان میانجی سوءاستفاده شود. به همه توضیح دادیم که نقش ما محدود به میانجی‌گری است.

نخست وزیر قطر گفت: تا زمانی که نیاز به ارتباط وجود دارد نباید به پیش بینی درباره آینده حماس در قطر پرداخت. همه باید بر میانجیگری کنونی و توقف جنگ و آزادی اسرا متمرکز شوند.

نخست وزیر قطر گفت: صحبت درباره بازسازی نوار غزه هنوز زود است. بازسازی غزه ۴۰ الی ۵۰ میلیارد دلار هزینه دارد. تخریب‌هایی که در غزه شاهد آن هستیم تنها ۱۰ یا ۲۰ درصد از میزان واقعی تخریب را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما