شناسهٔ خبر: 66659077 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دبیر علمی چهارمین همایش کتاب سال بانوان:

لزوم شناسایی مؤلفان عرصه زن و خانواده/ برگزاری چهار پیش‌نشست ویژه همایش کتاب سال بانوان

حوزه / زاهدی فر با بیان اینکه تاکنون ۶۰۰ اثر به دبیرخانه چهارمین همایش کتاب سال بانوان ارسال شده است، گفت: از این تعداد آثار، ۳۰۰ اثر کتاب، ۲۳۰ مقاله و ۷۰ رساله سطح چهار و دکتری است که ۵۰۰ اثر متعلق به بانوان و صد اثر از سوی آقایان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بتول زاهدی فر در دیدار مسئولان همایش کتاب سال بانوان با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت، به برگزاری چهارمین همایش کتاب سال بانوان در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و اظهار داشت: با بررسی آسیب‌ها، برنامه ریزی جدید و امکانات جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و مراکز و نهادهای همکار، چهارمین دوره این همایش در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه، بیان داشت: حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام در حدیثی می‌فرماید: «کِتابُ المَرءِ مِعیارُ فَضلِهِ و مِسبارُ نُبلِهِ؛ نوشته انسان، معیار فضل او و ژرفا سنج هوش اوست»، همچنین حضرت امیرالمؤمنین می‌فرماید: «وَ کِتابُکَ أبلَغُ ما یَنطِقُ عَنکَ؛ و نوشته ات رساترین سخنگوی تو است»؛ این احادیث شریف، اهداف این همایش را برای ما ترسیم می‌کند.

دبیر علمی چهارمین همایش کتاب سال بانوان بیان داشت: با توجه به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی درباره تمدن نوین اسلامی و الگوی سوی زن مسلمان، یکی از مواردی که می‌تواند زن را به عنوان یکی از عناصر مؤثر در این عرصه معرفی کند، آثار مکتوب بانوان است که باید ظرفیت‌ها در این عرصه شناسایی و تجمیع شوند.

زاهدی فر با تصریح بر اینکه مؤلفان عرصه زن و خانواده باید شناسایی شوند، گفت: امروز برخی عرصه‌ها و مسائل بانوان بی پاسخ مانده و قلم‌ها به سمت موضوعات نه چندان ضروری پیش رفته است. این همایش به سمت و سویی پیش می‌رود که مسائل مورد نیاز جامعه به ویژه بانوان شناسایی و اولویت بندی شده و برای تألیف به مؤلفان این عرصه ارائه شوند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون آثاری از کشورهای مختلف به دبیرخانه ارسال شده و کارهای متمایز دیگری در این دروه از همایش صورت گرفته است، به عنوان مثال، همه کارهای این همایش توسط بانوان در حال پیگیری است که نقش بانوان را در حوزه علمیه نشان می‌دهد.

دبیر علمی چهارمین همایش کتاب سال بانوان افزود: تا کنون ۴ پیش نشست با موضوعات مختلف و رویکردهای مهارتی مانند تبدیل پایان نامه به کتاب، نقش هوش مصنوعی و تأثیر قلم بانوان در تشکیل تمدن نوین اسلامی برگزار شده است.

زاهدی فر در ادامه به آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش اشاره کرد وگفت: هم اکنون ۶۰۰ اثر از سوی پژوهشگران حوزوی، دانشگاهی و حوزوی-دانشگاهی به دبیرخانه چهارمین همایش کتاب سال بانوان ارسال شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد آثار، ۳۰۰ اثر کتاب، ۲۳۰ مقاله و ۷۰ رساله سطح چهار و دکتری است که ۵۰۰ اثر متعلق به بانوان و ۱۰۰ اثر از سوی آقایان بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما