شناسهٔ خبر: 66658959 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مذاکرات اقتصادی و سیاسی لیبی با روسیه

عضو شورای ریاستی لیبی با وزیر امور خارجه روسیه درباره گسترش روابط اقتصادی و سیاسی میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « عبدالله لافی» عضو شورای ریاستی لیبی که در راس یک هیئت سیاسی نظامی دوشنبه هفته جاری وارد مسکو شد، با « سرگئی لاوروف » وزیر امور خارجه روسیه در دفتر کارش دیدار و درباره گسترش روابط دوجانبه با وی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار لاوروف گفت: روسیه آمادگی دارد در کنار لیبی بایستد تا هرآنچه که به سود دو کشور است، محقق شود.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تمایل کشورش برای گسترش روابط با لیبی اظهار داشت: مسکو در نظر دارد کنسولگری خود در شهر بنغازی ( شرق لیبی ) افتتاح کند.

بر اساس بیانیه شورای ریاستی لیبی، در این دیدار دو طرف درباره گسترش روابط دوجانبه ، فعال سازی کمیته مشترک روسیه و لیبی، بازگشت شرکت‌های روسی به لیبی به ویژه شرکت‌هایی که در حوزه تاسیسات زیرساختی و نفت و  گاز فعالند، گفت‌وگو کردند.

این بیانیه می‌افزاید: عبدالله لافی و سرگئی لاوروف درباره نقش دفتر سازمان ملل برای حمایت از لیبی پس از استعفای « عبدالله باتیلی » از ریاست آن و راه‌های کمک به روند سیاسی در لیبی و  تداوم ثبات و امنیت در این کشور را بررسی کردند و وزیر امور خارجه روسیه در جریان جدیدترین تحولات مربوط به آتش ملی در لیبی قرار گرفت.

عضو شورای ریاستی لیبی در دیدار خود با وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور گفت: مسکو نقش سازنده و خوبی در برقراری ثبات و امنیت در لیبی دارد.

« عبدالله باتیلی» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس دفتر این سازمان در لیبی اواسط ماه گذشته میلادی از سمت خود کناره گیری کرد. وی در ماموریت خود برای نشاندن جریان‌های پنجگانه مهم « شورای ریاستی، دولت موقت وحدت ملی ( طرابلس ) ، پارلمان، شورای عالی دولت و فرماندهی کل ارتش ( نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر) » دور یک میز برای حل وفصل مشکلات مربوط به برگزاری انتخابات در سراسری در لیبی ناموفق بوده به گونه‌ای که  شماری از سیاستمداران لیبیایی خواهان بر کناری او شده بودند.

اکنون خانم « استیفانی خوری» به عنوان نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل و رئیس دفتر این سازمان در لیبی تعیین شده و فعالیت خود را دیدار با بازیگران فعال در عرصه این کشور شروع کرده‌ است.

 وی به تازگی با سفیر روسیه در طرابلس دیدار و در زمینه روند سیاسی در لیبی با او به گفت‌وگو نشسته است.

انتهای پیام/

نظر شما