شناسهٔ خبر: 66658380 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

قول محکم وزیر صمت در مراسم رونمایی از لوکوموتیو مپ 30

وزیر صمت در مراسم رونمایی از لوکوموتیو مپ 30 با اشاره به گفتگوی خود با وزیر راه و شهرسازی در مورد حمایت از این محصول، قول داد هر تعداد لوکوموتیو در صنایع داخلی تولید شود، توسط متقاضیان جذب و خریداری خواهد شد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

وزیر صمت در مراسم رونمایی از لوکوموتیو مپ ۳۰ با اشاره به گفتگوی خود با وزیر راه و شهرسازی در مورد حمایت از این محصول، قول داد هر تعداد لوکوموتیو در صنایع داخلی تولید شود، توسط متقاضیان جذب و خریداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی آبادی وزیر صمت در این مراسم که روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403 در کارخانجات مپنا لوکوموتیو کرج برگزار شد، بیان کرد: برای صنعتی شدن نیازمند بازارسازی هستیم و ابتدا باید خودمان از شرایط و ظرفیت هایی که داریم استفاده کرده و بازارسازی کنیم.

وی با تاکید بر حمایت و باور توانمندی صنعتگران کشور و صنایع داخلی، افزود: صنایع معدنی و سایر صنایع تولیدی کشور که بارهای ریل پسند دارند باید از ظرفیت تولید لوکوموتیو در کشور استفاده کنند تا این صنایع به رشد خود ادامه دهند.

وزیر صمت در این مراسم با خطاب قرار دادن میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن، تاکید کرد: من به مدیرعامل راه آهن اعلام می کنم و قول می دهم هر تعداد که صنعت ریلی کشور ما لوکوموتیو و واگن نیازداشته باشد، صنایع داخلی ما توان و ظرفیت لازم برای تولید آن را دارند.

وی با اشاره به رونمایی از نخستین لوکوموتیو مپ 30 از گفتگوی خود با بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حمایت از این محصول خبر داد و بیان کرد: من از آقای بذرپاش عدد و رقم حمایتی که قرار است انجام شود را هم دریافت کردم ولی آن را اعلام نمی کنم تا این موضوع بین وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن نهایی شود و خود آنها به طور رسمی آن را اعلام کنند.

علی آبادی با تمجید از فناوری بومی سازی شده در موتور مپ30 ، خاطر نشان کرد: موتوری که برای این لوکوموتیو تولید شده، تجربه متخصصان ما را در تولید ارتقاء بخشیده و این این موتور و تجربه تولید آن علاوه بر صنعت ریلی در سایر صنایع کشور از جمله صنایع دریایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وزیر صمت در پایان با بیان این که رئیس جمهوری نیز منویات رهبر انقلاب در مورد حمایت از تولید داخل را با جدیت پیگیری می کند، اظهار کرد: من شخصا قول می دهم  هر محصولی که از مپنا خریداری شود، گلوگاه نداشته باشد چرا که مدیران و کارشناسان این مجموعه تمام گلوگاه ها را از قبل شناسایی و برطرف می کنند.

انتهای پیام

نظر شما