شناسهٔ خبر: 66658200 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

مبارزان فلسطینی پس از ۷ ماه مانند روز اول می‌جنگند

بی نتیجه بودن لشکرکشی رژیم صهیونیستی به شهر رفح مانند حملات هفت ماه گذشته این رژیم علیه نوار غزه محور توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: تحولات نوار غزه و لشکرکشی رژیم صهیونیستی به شهر آوارگان فلسطینی یعنی رفح همچنان در صدر توجهات روزنامه‌های مطرح جهان عرب قرار دارد به طوری که تحلیلگران معتقدند این لشکرکشی نیز مانند حملات هفت ماه گذشته کاری از پیش نمی‌برد.

مبارزان فلسطینی پس از ۷ ماه مانند روز اول می‌جنگند

روزنامه المراقب العراقی درباره دخالت‌های آمریکا نوشت: در حالی که جریان‌های مردمی و سیاسی در عراق برای پایان دادن به هیمنه آمریکا بر این کشور تلاش می‌کنند برخی طرف‌ها می‌کوشند حضور این کشور را در عراق پررنگ‌تر کنند.

بیانیه صادره بعد از نشست میان وزیر خارجه عراق و النا رومانوسکی سفیر آمریکا در بغداد پرحاشیه بود. در این بیانیه، آمریکا خود را به نوعی قیم عراق معرفی می‌کند. این سیستم از سوی شورای امنیت بر روی کشورهای بی ثبات پیاده می‌شود.

صدور این بیانیه باعث شد بحث و جدل‌های فراوانی در میان عراقی‌ها بعد از نشست میان دو طرف در بغداد به وجود آید زیرا شهروندان این کشور معتقدند که چنین اقداماتی در راستای تلاش برای باقی نگه داشتن عراق تحت سلطه آمریکا صورت می‌گیرد.

مبارزان فلسطینی پس از ۷ ماه مانند روز اول می‌جنگند

روزنامه یمنی المسیره در خصوص عملیات نیروهای مسلح این کشور نوشت: سایت رسمی آتلانتا وابسته به اتحادیه اروپا طی روزهای گذشته با انتشار توصیه نامه‌ای، خطاب به کشتی‌هایی که در اقیانوس هند حرکت می‌کنند تاکید کرد که به شدت مراقب حملات پهپادی نیروهای مسلح یمن باشند.

در این توصیه نامه، یک نقشه نیز منتشر شده که بیانگر دامنه عملیات دریایی نیروهای یمن است. سایت مذکور تاکید کرد که نیروهای یمنی می‌توانند حملاتی را در مسافت ۸۰۰ مایل دریایی دورتر از مناطق تحت کنترل خود انجام دهند. سایت آتلانتا اضافه کرد که کشتی‌ها باید در معرفی نامه‌های خود و اطلاعات مربوط به مقاصدشان دست ببرند و آنها را تغییر دهند! سایت مذکور همچنین یک نقشه منتشر کرده که نشان می‌دهد کشتی‌ها باید به منطقه اطراف جزیره سقطری و منطقه مقابل سواحل سومالی نزدیک نشوند و از مسیر میان عمق دریای عرب و شمال جزیره ماداگاسکار عبور کنند. این در حالی است که نیروهای مسلح یمن قدرت هدف قرار دادن این کشتی‌ها در این مسافت را نیز دارند.

مبارزان فلسطینی پس از ۷ ماه مانند روز اول می‌جنگند

روزنامه سوری الثوره در خصوص اوضاع غزه نوشت: مذاکرات تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به این دلیل شکست خورده است که تل آویو قصد ندارد به تجاوز خود علیه غزه ادامه دهد و فکر می‌کند می‌تواند مقاومت فلسطین را بشکند. این بدان معنی است که کابینه نتانیاهو اهمیتی به اسرای اسرائیلی نمی‌دهد و آمادگی آن را دارد تا نظامیان و اسرای بیشتری را برای تحقق اهداف خود نابود کند. حمله نتانیاهو به شهر رفح هرگز نمی‌تواند وی را از بحرانی که در آن به سر می‌برد نجات دهد.

مبارزان فلسطینی پس از ۷ ماه مانند روز اول می‌جنگند

روزنامه القدس العربی درباره اختلافات میان نتانیاهو و ژنرال‌های صهیونیست نوشت: اختلافات میان نتانیاهو و گروهی از افسران ارشد رژیم صهیونیستی به قدری زیاد و عمیق شده که نه تنها رسانه‌های عبری زبان بلکه روزنامه‌های مطرح آمریکایی نیز به آن اشاره می‌کنند. مهم‌ترین علت این اختلافات فاصله شدید میان اهداف از پیش اعلام شده در جریان حمله به نوار غزه و شکست‌های پی در پی ارتش رژیم صهیونیستی در این باریکه با ورود به هشتمین ماه به شمار می‌رود.

کاملاً مشخص است که نتانیاهو به دنبال تحقق اهداف شخصی خود در غزه است. تشدید جبهه شمالی با لبنان، درگیری با کاخ سفید، حمله به رفح و متوقف کردن مذاکرات تبادل اسرا همه و همه بیانگر آن است که نتانیاهو به دنبال چیز دیگری است.

مبارزان فلسطینی پس از ۷ ماه مانند روز اول می‌جنگند

روزنامه رأی الیوم درباره اوضاع فاجعه بار غزه نوشت: طی بیش از ۲۲۰ روز گذشته رژیم صهیونیستی هر جنایتی را که می‌توانست، در نوار غزه پیاده کرد؛ جنایاتی که با تجهیزات حامل برچسب ساخت آمریکا صورت گرفته است.

به نظر می‌رسد ریخته شدن خون این همه شهید در نوار غزه طی هشت ماه گذشته به اندازه لازم برای بیدار کردن وجدان‌های خواب زده کافی نبوده است. بسیاری از ملت‌های جهان مخالفت خود را با این حجم از ظلم و جنایت اعلام کرده اند و دانشجویان دانشگاه‌های غربی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به پا خاسته اند. آیا وقت آن نرسیده که جامعه بین الملل برای توقف این جنایتکار وحشی وارد عمل شود؟

مبارزان فلسطینی پس از ۷ ماه مانند روز اول می‌جنگند

روزنامه العربی الجدید در خصوص لشکرکشی به رفح نوشت: در تونل‌های عمیق شهر رفح، مردان مقاومت خود را برای یک نبرد اسطوره‌ای آماده می‌کنند. چیزی جز دام‌های گسترده و پهن شده در رفح انتظار نیروهای دشمن را نمی‌کشد.

لشکرکشی به رفح با نیروهای کمتر و ضعیف‌تر نسبت به حملات علیه شهر غزه، خان یونس و دیگر مناطق نوار غزه انجام شده است نتیجه بخش نخواهد بود چرا که این حمله با شک و تردید انجام شده و مانند حملات گذشته نیست. این در حالی است که رژیم صهیونیستی در یک انزوای سیاسی کشنده در سایه اعتراضات علنی کشورهای اروپایی و آمریکا به سر می‌برد. از سوی دیگر افکار عمومی در اراضی اشغالی در خصوص این روند دچار اختلاف است و در سوی دیگر شاهد گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در سراسر جهان هستیم.

مبارزان فلسطینی پس از ۷ ماه مانند روز اول می‌جنگند

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص نبرد در اردوگاه جبالیا نوشت: مناطق شمالی نوار غزه شاهد شدت گرفتن درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت و عناصر دشمن است به طوری که رژیم صهیونیستی عملیات زمینی گسترده‌ای را علیه اردوگاه جبالیا آغاز کرد. این در حالی است که رزمندگان فلسطینی بعد از گذشت هفت ماه از آغاز جنگ مانند روزهای نخست درگیری با قدرت به نبرد با دشمن ادامه می‌دهند؛ همانطور که روز گذشته در اردوگاه جبالیا دیدیم. نیروهای فلسطینی روز گذشته دست کم ۱۰ جنگ افزار نظامیان صهیونیست را به آتش کشیده و ده‌ها عملیات جداگانه علیه عناصر دشمن انجام دادند.

نظر شما