شناسهٔ خبر: 66658011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رییس قوۀ قضاییه خبر داد:

3 سال زندان برای وزیر سابق دولت رییسی/ تفهیم اتهام 45 نفر در پروندۀ چای دبش

برای 8 نفر اعم از وزیر سابق جهاد کشاورزی و معاون او حکم صادر شده و البته اخیرا با درخواست اعمال ماده 477 از ناحیه محکومین مواجه شده‌ایم.

صاحب‌خبر -

 رییس قوه قضاییه اظهار داشت: تاکنون ۴۵ نفر در رابطه با چای دبش تفهیم اتهام شده‌اند.

به گزارش ایسنا، محسنی اژه‌ای روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست با دانشجویان دانشگاه های استان با اشاره به حضور خود در روستای مارین شهرستان گچساران طی سالهای گذشته گفت: خودم را مدیون این استان و مردم این استان می‌دانم و اگر بتوانم کاری بر آنها انجام می‌دهم.

وی با اشاره به حضور در بین دانشگاهیان و دانشجویان و مردم، بیان کرد: طی سه سال که در سمت رئیس قوه قضاییه قرار گرفتم سعی کردم با دانشجویان و دانشگاهیان نشست‌هایی داشته باشم و تاکنون در حدود ۸ دانشگاه حضور یافته‌ام.

وی تصریح کرد: بخشی از شایعات کار دشمن است و بخشی مربوط به خود ماست که باید خود را اصلاح کنیم.

محسنی اژه‌ای با اشاره به مسائل و مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: آیا مسئولان استان نسبت به موضوعات مطرح شده یک صدا هستند؟ اگر در یک استان مسئولان اصلی از جمله استاندار، نماینده ولی فقیه، نمایندگان و رئیس کل دادگستری با هم همفکری کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود. در خصوص اجرای یک موضوع اگر به صورت متمرکز عمل شود، مطمئناً حل می‌شود در غیر این صورت دستگاه قضایی در مواردی که لازم باشد به صورت قانونی ورود می‌کند.

وی گفت: از زمانی که به دستگاه قضایی آمدم با ریشه‌ها برخورد شد. همچنین مسائل و اشکالات مربوط به واردات، صادرات، بانک مرکزی، بانک‌ها و گمرکات را بررسی کرده‌ایم.

رییس قوه قضاییه در رابطه با برخورد با دانه درشت‌ها عنوان کرد: وزیر محاکمه شد و به سه سال محکوم شد، ۸ نفر از جمله وزیر، معاون وزیر و غیره محاکمه و محکوم شدند و حکم صادر شد.

وی در خصوص چای دبش عنوان کرد: این مسأله را دولت و قوه قضائیه مطرح کردند، آقای مخبر وقتی اولین خبر به او رسید برخورد اداری داشت و برخی افراد را جابجا کرد. زمانی که گزارش به قوه قضاییه وزارت اطلاعات و بازرسی داده شد این موضوع را دنبال و پیگیری کردند.

وی افزود: این پرونده به مبلغ سه میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیونی عدد ریال است و نمی‌توان نسبت به آن  بی تفاوت بود. و تاکنون ۴۵ نفر در رابطه با چای دبش تفهیم اتهام شدند.

دو وزیر سابق، معاون وزیر و سرپرست برخی نهادها احضار شده، تحقیق صورت گرفته و تفهیم اتهام شدند، همچنین دهها و صدها استعلام و بررسی انجام شده است و تحقیقات مفصلی در این خصوص شده، اتهام جدیدی کشف شد و مشخص شد که مهر جعلی و سربرگ جعلی درست شده و این پرونده و این موضوع در حال بررسی و دنبال کردن است.

نظر شما