شناسهٔ خبر: 66657923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:

۳۰ درصد مدارس البرز قابلیت بازسازی ندارند

الناز دادمهر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: از ابتدای تشکیل استان البرز توانستیم تعدادی از مدارسی که شرایط بازسازی را داشتند را مقاوم سازی کنیم ولی حدود ۳۰ درصد از مدارس دیگر قابلیت بازسازی را ندارند و حتما باید تخریب شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حمید مسعودی روز سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت، در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز البرز برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بهانه‌ای است برای تقدیر از خیرینی که در راه مدرسه‌سازی و تحقق عدالت آموزشی گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به اینکه خیرین با روح بلند و مناعت طبع برای همنوعان خود گام بر می‌دارند، افزود:  درحال حاضر ۶۹۰ خیر مدرسه‌ساز در استان البرز داریم که از این تعداد ۹۰ نفر خانم هستند.

این مسئول با بیان اینکه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز البرز، ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا با همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز میهمانان کشوری و ملی در این جشنواره حضور پیدا کنند، گفت: در این مراسم از ۲۰ نفر از خیرینی فعال در این حوزه تقدیر به عمل می‌آید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه در سالی که مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» است کمک خیرین و آحاد مردم می تواند جهش آموزشی، تربیتی و فرهنگی را به دنبال داشته باشد و این موضوع از اصلی‌ترین اهداف برگزاری جشنواره است، گفت: گسترش فرهنگ کار خیر نیازمند تلاش اصحاب رسانه است تا مردم بدانند که افرادی با گذشتن از مال خود برای ارتقای آموزش و پرورش این کشور تلاش می‌کنند.

مسعودی توضیح داد: بسیاری تصور می کنند که البرز به علت همجواری با استان تهران از لحاظ امکانات و فضای آموزشی جزو استان‌های برخوردار است در صورتی که باتوجه به وضعیت مهاجرپذیری استان و کمبود مدرسه، البرز جزو محرومترین استان‌های کشور است.

مدیرکل نوسازی مدارس البرز تصریح کرد: البته برای رفع این محرومیت به خصوص از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اقدامات خوبی انجام شده است و علی‌رغم تمام محدودیت‌ها در این بازه زمانی بالغ بر ۱۰۰ پروژه به سرانجام رسیده است.

وی گفت: سال گذشته به لطف مشارکت خیرین تعهد خیرین ۳۵۰ میلیارد تومان بود که ۸۵ درصد آن محقق شد. امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در ادامه درباره ساماندهی مدارس فرسوده نیز توضیح داد: خوشبختانه از ابتدای تشکیل استان البرز توانستیم تعدادی از مدارسی که شرایط بازسازی را داشتند را مقاوم سازی کنیم ولی در حدود ۳۰ درصد از مدارس دیگر قابلیت بازسازی را ندارند و حتما باید تخریب شوند.

این مسئول همچنین به موضوع ساخت مدرسه در مناطق پرجمعیت اشاره کرد و گفت: کمبود زمین در حال حاضر بزرگترین معضل ما در این حوزه است. در برخی مناطق خیرین پا پیش گذاشته‌اند اما زمین مناسب برای ساخت مدرسه وجود ندارد که رفع این معضل عزمی ملی و استانی را می‌طلبد. اگر شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، اداره‌کل شهرسازی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، و... کمک کنند دست ما برای ساخت مدارس بازتر می‌شود که از نتیجه آن هم شهروندان منتفع خواهند شد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره پروژه‌های در دست اجرا توضیح داد و گفت: در حال حاضر ۴۳ پروژه فعال در استان داریم که ۹ پروژه آن با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای اولین بار با تولی‌گری شرکت نفت اجرا می‌شود که تا مهر سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسند.

این مسئول گفت: این پروژه‌ها در مجموع شامل ۵۵۷ کلاس درس می‌شود که اعتبار ۱۱ پروژه از محل اعتبارات دولتی تامین و مابقی توسط خیرین و بخشی نیز به صورت مشارکتی با همکاری خیرین و دولت ساخته می‌شود.

مسعودی بیان کرد: از این تعداد پروژه ۱۵ پروژه در قالب ۱۳۱ کلاس درس برای سال تحصیلی آینده آماده و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما