شناسهٔ خبر: 66657746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نظارت هوشمند پلیس بر تمام تقاطع‌ها و خیابان‌های اصفهان

اصفهان - ‌ رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: تمام تقاطع‌ها و خیابان‌های سطح شهر تحت نظارت دوربین بوده و به صورت هوشمند توسط پلیس رصد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی اصغر زارع پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره بازدارندگی قوانین در مقابل تخلفات رانندگی اظهار کرد: قوانین در این خصوص خوب است و اقدامات فرهنگی شایسته‌ای نیز انجام شده با این حال مبلغ جرایم اصلاح خواهد شد.

وی تجهیزات هوشمند پلیس در رابطه با پیشگیری وقوع جرایم رانندگی را مطلوب دانست و افزود: گاهی برخی شهروندان از نبود پلیس سر چهارراه‌ها گله‌مند هستند در حالی تمام تقاطع‌ها و خیابان‌های سطح شهر تحت نظارت دوربین بوده و به صورت هوشمند توسط پلیس رصد می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: حضور فیزیکی پلیس در برخی معابر نیز همچنان انجام می‌شود و امید است که نظارت هوشمند پلیس بازدارندگی کافی در خصوص جرایم رانندگی ایجاد کند اما نیاز است مثل بسیاری از کشورهای دیگر، خود مردم عامل پلیس بودند و قوانین را رعایت کنند.

نظارت و اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان به صورت میدانی

سرهنگ علی مولوی، رئیس پلیس راه استان اصفهان نیز با بیان اینکه این استان به دلیل مرکزیت داشتن آن و وجود شهرک‌های صنعتی متعدد یکی از شاهراه‌های مواصلاتی کشور است، گفت: با نظارت پلیس راه استان ۴۸ نقطه پرحادثه در راه‌های استان رفع شده، ۲۸ نقطه اصلاح هندسی شده و ۲۰ نقطه مورد آشکارسازی قرار گرفته است.

وی از آموزش چهره به چهره ۵۰۰ نفر کاربر ترافیکی در مناطق روستایی خبر داد و اضافه کرد: رصد تصادفات در راه‌های استان به‌صورت ماهیانه انجام شده و اصلاح نقاط حادثه‌خیز به صورت میدانی در حداکثر ۴۸ ساعت اصلاح می‌شود.

نظر شما