شناسهٔ خبر: 66657619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برنامه هنگ‌کنگ برای رونق گردشگری حلال

مقامات هنگ‌کنگ قصد دارند با توسعه گردشگری حلال و جذب گردشگران مسلمان، زیان‌های ناشی از رکود این صنعت در دوران کرونا را جبران کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از نشنال، هنگ‌کنگ  اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای جذب مجدد گردشگران مسلمان برای احیای صنعت گردشگری خود است.
 
به گفته دن چنگ، مدیر اجرایی شورای گردشگری هنگ‌کنگ، که در حاشیه بازار سفر عربی 2024 در دبی صحبت‌ می‌کرد هنگ‌کنگ مأموریت دارد تا این کشور را برای مسافران مسلمان دلپذیرتر کند.
 
هنگ‌کنگ به‌عنوان یکی از مقاصدی که در طول همه‌گیری کووید-19 برای طولانی‌ترین مدت به روی گردشگران بسته بود، از مارس سال گذشته بدون هیچ‌گونه محدودیت قرنطینه‌ای به روی گردشگران باز بوده است. با بازگشت گردشگران به هنگ‌کنگ، تمرکز بر توسعه جاذبه‌های آن برای بازدیدکنندگان بیشتر، از جمله مسافران کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است.
 
چنگ گفت: ما شاهد افزایش تعداد گردشگران شورای همکاری خلیج فارس در حدود 45 درصد بوده‌ایم که عالی نیست، اما پتانسیل‌هایی را می‌بینیم. وی افزود: در گذشته، تعداد گردشگران از این نقطه از جهان زیاد نبوده است. از کل شورای همکاری خلیج فارس، سالانه حدود 50000 بازدیدکننده ثبت می‌کردیم. اما اکنون می‌توانیم ببینیم که بازدیدکنندگانی که معمولاً به اروپا و رفتن به غرب علاقه داشته‌اند، علاقه‌مندی به رفتن به شرق نشان می‌دهند. آن‌ها به آسیا می‌روند تا مکان‌هایی مانند بانکوک، تایلند و سنگاپور را کاوش کنند، اما معتقدند هنگ‌کنگ مقصد بسیار جذابی است.
 
امارات و هیئت گردشگری هنگ‌کنگ در جریان بازار سفر عربی توافق‌نامه‌ای را امضا کردند تا با یکدیگر برای تقویت گردشگری همکاری کنند. خطوط هوایی دبی 21 پرواز هفتگی انجام می‌دهد که مقاصد را به یکدیگر متصل می‌کند. Cathay Pacific همچنین هفت پرواز هفتگی ارائه می‌دهد، در حالی که قطر ایرویز و اتحاد ایرویز نیز از خلیج فارس به هنگ‌کنگ پرواز می‌کنند. سفر به این منطقه برای مسافران شورای همکاری خلیج فارس بدون ویزا است و مزایای دیگری نیز ارائه می‌دهد.
 
چنگ گفت: ما یک شهر بسیار کوچک با شبکه حمل و نقل عمومی خوب هستیم، بیشتر مردم انگلیسی صحبت می‌کنند و اینجا بسیار امن است. ما باید شرایط را از نظر مسلمان‌پسند بودن ارتقا دهیم. به رستوران‌های حلال و سایر امکانات بیشتری نیاز داریم، اما اکنون در این زمینه دچار کمبود هستیم. ما می‌خواهیم از بازار مسافرتی مسلمانان بیشتر جذب کنیم، نه فقط مسافرانی که از شورای همکاری خلیج فارس هستند، بلکه مایلیم بازار جهانی مسلمانان را به دلیل جوان بودن مسافران و مدرن بودن آنها جذب کنیم. ما امیدواریم که آنها به هنگ‌کنگ بیایند و سپس به سرزمین چین بروند.
 
مسلمانان بیش از 175 سال است که در این منطقه زندگی و به شعائر دینی خود عمل کرده‌اند. حضور مسلمانان در دوران استعمار انگلیس در هنگ‌کنگ شروع شد. امروزه حدود 300 هزار مسلمان با پیشینه‌های مختلف هنگ‌کنگ را خانه خود می‌دانند.
انتهای پیام

نظر شما