شناسهٔ خبر: 66657616 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رضوانی در صحن مجلس:

پیروز مطلق انتخابات مردم هستند

زهرا علیدادی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: راه‌یافتگان به مجلس دوازدهم مغرور و راه‌نیافتگان دلسرد و متاسف نشوند، چرا که پیروز مطلق انتخابات مردم هستند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین رضوانی، در جلسه امروز (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) صحن مجلس در نطق میان دستور خود، گفت: راه‌یافتگان به مجلس دوازدهم مغرور و راه‌نیافتگان دلسرد و متاسف نشوند، چرا که پیروز مطلق انتخابات مردم هستند و انتخابشان مبارک است و هیچ کس حق ندارد انتخاب مردم را نادیده بگیرد.

وی با اشاره به کاهش میزان مشارکت در انتخابات اخیر با بیان اینکه این مقدار از کاهش مشارکت نسبی است»، اظهار کرد: ما در مقایسه با خودمان صحبت می‌کنیم، نه در مقایسه با دیگران. در مقایسه با دیگران نساب خوبی است، اما خودمان را با خودمان مقایسه می‌کنیم و آن مقدار از کاهش مشارکت که ناشی از گلایه‌مندی‌های به حق مردم است، برای همه علاقه‌مندان به کشور موجب ناراحتی شده است اما غرب‌گرایانی که باعث و بانی این مسئله هستند، حق ندارند موعظه کنند و در موضع طلبکار ظاهر شوند، زیرا خودشان بدهکار این مسئله هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه خط و نشان کشیدن‌ها قبل از رسمیت مجلس دوازدهم بیانگر عقلانیت و حکمت نیست، گفت: همه باید بر اساس موازین قانونی حرکت کرده و نهایتاً به خروجی تمکین کنند. همه باید از پیروی هوای نفس بپرهیزیم و به مصالح مردم و کشور بر مبنای راهکارهای قانونی بیندیشیم.

وی گفت: کسانی که مدعی تحول در مجلس آینده هستند، باید از قلمبه و سلمبه حرف زدن پرهیز کنند. تحول مورد درخواست و مطلوب مردم، تسهیل معیشت مردم است که آن هم جز با رها کردن سیاست‌های تعدیل اقتصادی و کاهش تورم و افزایش ارزش پول ملی ممکن نیست. هرکسی مرد میدان تحول است، تحت عنوان تحول مطلوب مردم، از سیاست‌های کورکورانه تعدیل اقتصادی جلوگیری نماید.

وی تصریح کرد: در این مجلس بیشتر یاد گرفتم که راه‌حل اساسی مشکلات اقتصادی مردم، طرد همه فاسدان فکری، سیاسی و اقتصادی از مراکز حکومتی، به ویژه مناصب اجرایی است و بدون طرد آنان محال است مشکلات اقتصادی حل شود، زیرا دشمن با صراحت تمام اعلام کرده است می‌خواهد مردم یعنی سرمایه اساسی کشور را از نظام جدا کند که دشمن بدون دنباله‌رو داخلی، نمی‌تواند هیچ غلطی کند.

نظر شما