شناسهٔ خبر: 66657471 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فساد بیخ گلوی مدیران فوتبال/ تاج پذیرفته اشتباهات داوری عمدی است!

پرونده «فساد در فدراسیون فوتبال» علاوه بر مس رفسنجان دامن دیگر باشگاه‌ها را هم می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، فدراسیون فوتبال مهدی تاج، در یکی از بحرانی‌ترین روزهای خود قرار گرفته، زیرا پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان، پای بعضی از مدیران این فدراسیون را به قوه قضائیه و دادگاه بازی کرده است. از حدود سه هفته پیش شایعاتی درباره فساد بعضی از مدیران، چهره‌های ورزشی و اهالی رسانه در پرونده‌ای قطور شنیده می‌شد تا این‌که رسانه‌ها از چند روز قبل به صورت رسمی فاش کردند پرونده به دادگاه رفته و متهمان برای ادای توضیحات مقابل قاضی ظاهر شده‌اند.

اطلاعات تکمیلی حکایت از آن دارد که مشکل حادتر بوده و مهدی تاج به ناچار مجبور شده مدیران فدراسیون را گردهم جمع کند تا تصمیمی برای آینده بگیرند. با وجود حضور حداقل سه مدیر عالی‌رتبه فدراسیون در پرونده فساد، مهدی تاج همچنان بر ادامه فعالیت آنها تاکید دارد. نهادهای نظارتی به فدراسیون فشار آورده‌اند همان‌طور که چهار ایجنت و دلال فوتبال را تا اطلاع ثانوی از فوتبال محروم کرد، سریعا مدیران درگیر در پرونده را کنار بگذارد و دراطلاعیه‌ای اعلام کند اگر ثابت شود نقشی در ماجرا نداشته‌اند، دوباره به محل کار خود برمی‌گردند.

اعتراف یک فوتبالی
پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان به سال ۱۴۰۰ بازمی‌گردد. منابع خبری در فدراسیون فوتبال فاش کردند موضوع ناپدید شدن مقداری دلار و تعداد زیادی سکه بهار آزادی است. پرونده به مرور اتفاقات این باشگاه در لیگ دسته اول و سپس صعود به لیگ برتر مربوط می‌شود. یکی از افراد مطلع در این پرونده به روزنامه «جام‌جم» گفت: «در این پرونده یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال که پایش گیر است، منکر شده و گفته خبری نداشته و اگر هم زد و بندی صورت گرفته، از جانب او نبوده اما یکی دیگر از مسئولان به طول کامل پذیرفته که در جریان تخلفات و رشوه‌ها بوده است. به همین جهت دادگاه تا حدودی به یافته‌های خوبی رسیده است. یکی دیگر از مسئولان سازمان لیگ هم که درگیر ماجراست نکته‌هایی را تایید کرده است...»
در این بین دو فعال معروف رسانه‌ای هم در دادگاه حاضر شده و توضیحاتی ارائه داده‌اند که اظهارات یکی از آنها به طور کامل رد شده است. این فرد اعلام کرده در جریان این ماجرا نبوده و پای افراد دیگری را وسط کشیده است. او اخیرا در یک باشگاه لیگ‌برتری هم فعالیت می‌کرد اما برکنار شد و احتمالا دیگر حق ورود به فوتبال را ندارد چراکه در دهه ۸۰ نیز یک بار به دلیل ارتباط با دلالان فوتبال دستگیر و روانه زندان شده بود.

با وثیقه آزاد هستند
معاون سابق تیم مس رفسنجان عامل لو رفتن خیلی از اتفاقات پشت پرده بوده است. او اعتراف کرده رشوه زیادی پرداخت شده و پای آدم‌های زیادی وسط است. البته در لابه‌لای اعترافاتش به این نکته اشاره کرده که در بعضی باشگاه‌ها هم این اتفاقات انجام شده و باید به پرونده آنها هم رسیدگی شود. این یعنی ماجرا گسترده‌تر از این حرف‌هاست و احتمال دارد با تکمیل اطلاعات، پای افراد، مدیران و چهره‌های رسانه‌ای دیگری به پرونده باز شود. در حال حاضر مدیرعامل و معاون سابق این باشگاه رفسنجانی با قید وثیقه آزاد هستند ولی دادگاه این پرونده در هفته جاری تشکیل شده و تمام آنها که درگیر بوده‌اند مقابل قاضی حاضر شده و توضیحات خود را داده‌اند.

دادگاه ویژه؟
در این میان بعضی نهادها برای پاکسازی هر چه زودتر فوتبال، خواهان برگزاری دادگاهی ویژه شده‌اند. یکی از ضعف‌ها این است که معمولا بررسی پرونده‌ها به درازا می‌کشد و در نهایت خیلی از اسناد و مدارک از بین می‌رود و بعضی گناهکاران هم می‌توانند از فرصت پیش آمده استفاده و تبرئه شوند. درباره این پرونده ولی تاکید روی برگزاری دادگاه ویژه با فوریت سریع است تا بلافاصله به پرونده رسیدگی و متهمان را معرفی کنند. فدراسیون فوتبال نیز در شک و تردید است که دستور موقت برای برکناری مدیران خود را صادر کند یا نه؟ دیروز اتفاقا یکی از مباحث مهم در جلسه تاج و بعضی از اعضای هیات رئیسه همین بوده و هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند. موضوع این است که مهدی تاج نیز پذیرفته که مشکلاتی وجود دارد و حتی قبول کرده در بحث داوری، بعضی اشتباهات نه سهوی که عمدی است! به همین دلیل حتی به مسئولان مربوطه گفته برای جلوگیری از فساد بیشتر باید هر چه زودتر زمینه را برای کاهش اشتباهات عمدی مهیا سازند.

منبع: روزنامه جام جم

نظر شما