شناسهٔ خبر: 66657040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشف اموال تاریخی و فرهنگی مسروقه در شرق گلستان

مریم شریفی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گلستان از دستگیری فردی در ارتباط با قاچاق اموال تاریخی فرهنگی و کشف و ضبط هشت قلم اموال تاریخی و فرهنگی بدل در شهرستان مینودشت در شرق استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ سید فرامرز میر امروز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: برابر اخبار واصله مبنی بر فعالیت فردی درزمینه قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی در شهرستان مینودشت، اکیپی از مأموران یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شرق استان با همکاری نیروی انتظامی شهرستان مینودشت به منطقه اعزام شدند.

وی بیان کرد: مأموران اعزامی پس از کسب نیابت قضایی و با رعایت موازین قانونی وارد منزل مسکونی فرد شده و در بازرسی تعداد هشت قلم اموال تاریخی و فرهنگی بدل شامل سه قلم کاسه مسی، یک‌ قلم مجمع مسی، دو قلم قاشق مسی، دو قلم جام و پنج قطعه مواد فرهنگی شکسته کشف و ضبط کردند.

میر با اشاره به این‌که در این بازرسی همچنین تعداد سه قبضه اسلحه شکاری، یک عدد قنداق اسلحه و یک عدد دوربین شکاری نیز کشف و ضبط شد، خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی و قضایی به همراه اموال کشف‌شده تحویل نیروی انتظامی شهرستان شد.

این مقام مسئول بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت مناطق تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

انتهای پیام

نظر شما