شناسهٔ خبر: 66656523 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال 2024؛ کسب درآمد از طریق بازی کردن

صاحب‌خبر -

یکی از پتانسیل‌های هیجان‌انگیز بازار ارزهای دیجیتال، بازی‌های کریپتویی هستند. در ادامه به معرفی بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال 2024 می‌پردازیم.

دنیای ارزهای دیجیتال پتانسیل‌های زیادی برای کسب سود دارد که یکی از جذاب‌ترین آنها، بازی‌های کریپتویی یا P2E است. برای گیمرها، کسب سود از طریق دنیای رمزارزها هیجان‌انگیز و وسوسه‌کننده است و بازی‌های Play to Earn خلق شده‌اند تا مورد علاقه این قشر از کاربران قرار بگیرند.

در بازی های کریپتویی، بازیکنان در ازای انجام یک‌سری فعالیت‌ها، درآمدی به‌شکل توکن ارز دیجیتال دریافت می‌کنند و می‌توانند با انباشتن مقدار زیادی توکن و فروش آنها در بازار، سودهای جذاب و شیرینی به‌دست بیاورند. در مطلب پیش رو تصمیم گرفته‌ایم نگاهی به 10 مورد از بهترین بازی های P2E یا کریپتویی بیندازیم و آنها را برای کاربران معرفی کنیم.

بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال 2024

بد نیست پیش از ورود به مبحث اصلی راجع به معرفی بهترین بازی های کریپتویی، کمی درباره ماهیت آنها آگاهی کسب کنیم. نام‌های مختلفی برای بازی بلاک چینی در دنیای ارزهای دیجیتال تعریف شده که از جمله آنها می‌توان به بازی کریپتویی، بازی برای کسب درآمد یا P2E اشاره کرد.

در چنین بازی‌هایی، کاربران می‌توانند با صرف اندکی زمان و انجام برخی آیتم‌ها، توکن یا ان اف تی کسب کرده و سپس آنها را به پول نقد و واقعی تبدیل کنند. بازی‌های فوق از زمانی به شهرت رسیدند که صنعت گیمفای (Gamei) و وب 3 راه‌اندازی شد. اغلب کاربران علاقه‌مند به گیم، شیفته این صنعت شده و به‌شدت پیگیر نمونه‌های جدید هستند.

بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال 2024 بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال 2024

کسب سود از طریق بازی کردن هم برای گیمرها جذاب است و هم برای توسعه‌دهندگان و می‌تواند تعامل سازنده‌ای میان این دو گروه برقرار کند و هر دو طیف را به سود دلخواه و مد نظرشان برساند. شرکت‌های بسیاری وجود دارند که پلتفرم‌های مناسب برای بازی کردن و کسب سود طراحی کرده‌اند و بازیکنان در ازای میزان مشارکت خود می‌توانند درآمد به‌دست بیاورند. می‌توانید برای آشنایی بیشتر نگاهی به مقاله بازی‌های درآمدزا بیندازید.

نحوه کسب درآمد از بازی کریپتویی

تا دلتان بخواهد روش برای کسب سود و درآمد از بازی های کریپتویی یا P2E وجود دارد. برای مثال، در برخی از بازی‌ها بازیکن قادر است با مسابقه دادن و بازی کردن مستقیم، درآمد کسب کند و توکن بگیرد؛ مثل بازی موتودکس.

بعضی دیگر از بازی‌ها مثل اکسی اینفینیتی، محیط و بستری را برای بازیکنان فراهم کرده‌اند که از طریق آن بتوانید آیتم‌های درون برنامه‌ای را بفروشید. اغلب این آیتم‌ها به‌شکل ان اف تی در دسترس هستند و می‌توانید از طریق بازارهای ثانویه به خرید و فروش آنها بپردازید. همچنین در گروهی دیگر از بازی های کریپتویی، بازیکن می‌تواند از طریق فروش زیرساخت بازی، درآمد به‌دست آورد. برای مثال، بازیکن در پلتفرمی نظیر دیسنترالند و سندباکس می‌تواند زمین بخرد و آن را برای ساخت و ساز به دیگری اجاره دهد.

فهرست بهترین بازی های P2E

همان‌طور که گفتیم، از طریق بازی های کریپتویی می‌توان درآمد کسب کرد و با خرید و فروش ان اف تی و توکن‌های خاص، سود به‌دست آورد. در ادامه با ده مورد از بهترین بازی های P2E آشنا خواهیم شد. اگر در معرفی برخی از این بازی‌ها به گزینه‌ای به نام «نیاز به سرمایه اولیه» برخورد کردید، بدانید که منظور، خرید یک ان اف تی یا توکن خاص است.

همچنین بخوانید:
معرفی بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی ها

1. اکسی اینفینیتی – Axie Infinity

اکسی اینفینیتی اکسی اینفینیتی

نخستین بازی ارز دیجیتالی که معرفی خواهیم کرد، اکسی اینفینیتی است. در این بازی جذاب و پرطرفدار، بازیکنان می‌توانند با خرید موجوداتی به نام اکسی و پرورش آنها، سود به‌دست بیاورند. شما باید موجودات خود را پرورش داده و با سایر رقبا مبارزه کنید تا ارز دیجیتال پاداش بگیرید.

به‌عقیده بسیاری از گیمرها، بازی Axie Infinity الهام گرفته شده از بازی پوکمون بوده و مثل همان، پلیرها باید از اکسی‌های خود همچون حیوان خانگی مراقبت کنند. جالب اینجاست که هر یک از اکسی‌ها منحصربه‌فرد بوده و ویژگی‌های خاص خودش را دارد و به همین خاطر، خرید و فروش آنها مورد توجه بازیکنان است. یکی از گران‌ترین اکسی‌های تاریخ این بازی را می‌توان انجل – Angel دانست که به قیمت 300 تتر فروخته شد.

2. اوریویم – Orivium

اوریویم - بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال 2024 اوریویم - بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال 2024

در فهرست پیش روی ما، اولین بازی کریپتویی رایگانی که می‌توان یافت، اوریویم است. این بازی روی شبکه آربیتروم توسعه یافته و سود قابل قبولی به بازیکنان خود می‌رساند. توکن اوریویم با نماد ORIUM روی شبکه لایه دوم آربیتروم راه‌اندازی شده است.

متاسفانه از آنجایی که بازی در مراحل توسعه قرار دارد اطلاعات زیادی راجع به آن در دسترس نیست؛ ولی پیش‌بینی شده به‌محض ورود به دنیای کریپتو، سروصدای زیادی به پا خواهد کرد.

3. ایلوویوم – Illuvium

ایلوویوم ایلوویوم

یکی از بهترین بازی های کریپتویی که می‌توان در حال حاضر پیدا کرد، ایلوویوم است. البته ایلوویوم تنها یک بازی به‌حساب نمی‌آید و در نوع خود یک دنیای مجازی پویا و پر جنب و جوش است. تعامل با دیگر بازیکنان و عضویت در انجمن‌های متنوع و گروه‌های مختلف از ویژگی‌های بازی هستند.

ایلوویوم مبتنی بر فناوری بلاک چین ساخته شده و تجربه مالکیت واقعی دارایی‌های دیجیتال را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. آیتم‌های بازی و به‌طور اخص، ایلوویال‌ها به‌عنوان یک ان اف تی ثبت می‌شوند و بازیکنان می‌توانند آنها را به‌طور کامل مدیریت و کنترل کنند.

4. دیسنترالند – Decentraland

دیسنترالند دیسنترالند

احتمالا نام دیسنترالند را زیاد شنیده‌اید و می‌دانید که نوعی جهان مجازی است که روی شبکه اتریوم ساخته شده و به‌سرعت رشد می‌کند. کارشناسان از این بازی کریپتویی بارها با نام متاورس اولیه یاد کرده‌اند. توکن مانا با نماد MANA به‌عنوان ارز دیجیتال اصلی دیسنترالند، امکان خرید و فروش را در صرافی‌های مشهور فراهم می‌سازد.

گیمرها یا همان کاربران فعال اکوسیستم دیسنترالند با فروش زمین‌های مجازی خود، درآمد کسب می‌کنند که اصلی‌ترین منبع درآمد آنها محسوب می‌شود. هر قطعه زمین در این بازی 16 متر در 16 متر بوده و به‌صورت توکن غیرمثلی با استاندارد ERC-721 ایجاد شده و به فروش می‌رسد. تا به امروز 90 هزار قطعه زمین در دیسنترالند وجود دارد.

5. سندباکس – Sandbox

سندباکس سندباکس

علاوه بر بازی دیسنترالند، باید از سندباکس هم به‌عنوان بهترین بازی کریپتویی یاد کرد. هر دوی این بازی‌ها شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند و روی جهان‌های مجازی و خرید و فروش زمین مجازی متمرکز هستند. تعداد قطعه زمین‌های موجود در سندباکس به 166 هزار زمین مجازی می‌رسد که به‌صورت توکن غیر مثلی روی بلاک چین اتریوم وجود دارد.

گیمرها به‌عنوان مالک زمین‌ها می‌توانند روی آنها بازی کرده و با ساخت و ساز موزه مجازی و سایر محتواهای خلاقانه، درآمد کسب کنند. همچنین کاربران قادرند همه موارد فوق را با استفاده از توکن سندباکس با نماد SAND خرید و فروش کنند. امکان ساخت بازی مخصوص به خود در این بازی کریپتویی با افزونه یا ابزار بازی ساز سندباکس وجود دارد.

همچنین بخوانید:
به روزرسانی جدید پولکادات؛ Polkadot 2.0 را بیشتر بشناسید

6. استار اطلس – Staratlas

استار اطلس - بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال 2024 استار اطلس - بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال 2024

از دیگر بازی های P2E پرطرفداری که به فهرست بهترین‌ها راه یافته می‌توان به استار اطلس اشاره کرد. این بازی سودساز روی بستر بلاک چین سولانا توسعه یافته و منظومه‌های کهکشان راه شیری را به‌صورت نمایی مجازی نمایش می‌دهد و حول محور اقتصاد کاوش‌های فضایی می‌چرخد.

گیمرهای این بازی کریپتویی می‌توانند با خرید و فروش سفینه فضایی و زمین‌های مجازی در سایر سیارات و کهکشان‌ها و مشارکت در فعالیت‌هایی نظیر استخراج از معادن و اکتشاف درآمد سود به‌دست آورند. فعالیت‌های فوق با استفاده از دو رمزارز بومی استار اطلس به نام ATLAS و POLIS میسر خواهد بود. با مشارکت بیشتر در این بازی می‌توانید سود بیشتری کسب کنید.

7. الین ورلدز – Alien Worlds

بازی الین ورلدز مبتنی بر بلاک چین و از دسته گیم‌های متاورسی است که در آن به‌عنوان یک کاوشگر فضایی باید با چالش‌های دنیایی ناشناخته و بیگانه و پر رمز و راز بسازید. امکان کاوش سایر سیارات و روبه‌رو شدن با موجودات بیگانه دوست و دشمن وجود دارد و باید به‌دنبال منابع ارزشمندی نظیر تریلیوم باشید.

بهترین بازی های بلاک چینی تلگرام و تون

شاید امکان شرکت در بازی‌های فوق برای همه کاربران وجود نداشته باشد؛ چرا که ورود به بعضی از آنها دشوار بوده و نیاز به سرمایه اولیه دارد. اما بازی کردن از طریق شبکه تلگرام یا تون، جذاب و هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد؛ چرا که این اپلیکیشن در دسترس اغلب کاربران است. هم‌اکنون برای کسب درآمد از تلگرام دو ربات طراحی شده که عبارتند از:

  • ربات گیمی – Gamee
  • ربات پلی دک – Playdeckbot

با ورود به این دو ربات و چرخاندن گردونه شانس می‌توانید روزانه تا 100 تون کوین یا اشتراک 3 ماهه پریمیوم تلگرام دریافت کنید. همه چیز بستگی به شانس شما دارد. البته باید در نظر داشته باشید که برنده شدن در ربات‌های تلگرامی کار آسان و راحتی نیست و باید واقعا خوش شانس باشید.

روزانه چقدر از بازی های کریپتویی درآمد داریم؟

بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال 2024 بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال 2024

مهم است بدانید که بسته به نوع بازی شما و مدل درآمدزایی و کسب سود آن، میزان درآمدی که خواهید داشت، متفاوت است. برای مثال در بازی اکسی اینفینیتی می‌توانید به‌ازای هر دستگاه، حدود 5 تا 10 دلار سود کسب کنید. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند به‌کمک فارم یا مزرعه اس ال پی – SLP درآمدی بین 200 تا 1000 دلار در ماه داشته باشند.

همچنین توکن‌های موجود در بازی متفاوت خواهد بود و نمی‌توان بعضی از آنها را معامله کرد و تنها راه کسب سود، استیک کردن یا سهام‌گذاری توکن است. نباید از هول حلیم توی دیگ بیفتید؛ اما برای امیدواری شما باید بگوییم که یکی از گیمرهای فیلیپینی اعلام کرده تنها از طریق بازی اکسی اینفینیتی توانسته دو خانه بخرد. به همین خاطر است که روی این بازی تأکید زیادی می‌کنیم و آن را در صدر فهرست بهترین بازی های کریپتویی آورده‌ایم.

پاداش‌های درون بازی چیست؟

برخی از بازی های کریپتویی به‌ازای انجام فعالیت‌های مختلف پاداش به بازیکنان خود می‌دهند. اعطای پاداش درون برنامه‌ای به گیمرها امکان می‌دهد تا با مشارکت در بعضی فعالیت‌ها و آیتم‌ها، درآمد به‌دست آورند. با این اوصاف هر چه بیشتر بازی کنید، درآمد بیشتری نصیبتان خواهد شد.

برای نمونه، بازی لایت نایت، پاداش درون بازی به بازیکنان خود می‌دهد. در این بازی شما با سایر رقبا وارد جنگ می‌شوید و به‌ازای کشتن حریفان خود، بیت کوین دریافت خواهید کرد. بعد از این‌که بازی تمام شود، به‌ازای کشته‌ها، بیت کوین‌های دریافتی را می‌توانید به یکی از کیف پول‌های لایتنینگ منتقل کنید.

همچنین بخوانید:
شت کوین چیست؛ ارزهای دیجیتال سرگردان و بی ارزشی که بازار رمزارزها را تسخیر کرده‌اند

معامله توکن های ان اف تی

گفتیم که دنیای کریپتو پتانسیل بالایی برای کسب سود دارد و یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی، خرید و فروش ان اف تی یا همان توکن های غیر مثلی است. گیمرها با این شیوه درآمدزایی آشنا هستند؛ چرا که در بازی‌های قدیمی باید سلاح و قدرت را برای استفاده آواتار خود خرید و فروش می‌کردند.

حال همین اقلام و سلاح‌ها در بازی های کریپتویی وجود دارند و تفاوتشان با بازی‌های قدیمی در این است که می‌توان از خرید و فروش آنها سود به‌دست آورد. همچنین مزیت دیگر این است که اقلام فوق را می‌توان در خارج از بازی هم معامله کرد. بهترین بازی‌ها برای خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی از طریق بلاک چین اتریوم، اکسی اینفینیتی و دیسنترالند هستند.

بازی های بلاک چین در آینده نزدیک

خوشبختانه آینده روشن و درخشانی در انتظار بازی های کریپتویی یا P2E است و می‌توان به این قسمت از جهان ارزهای دیجیتال امیدوار بود. پتانسیل صنعت گیمفای بالاست و می‌تواند در آینده نزدیک، صنعت بازی های درآمدزا و سودده را متحول کند. از جمله مزایای بازی های بلاک چینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. حاکمیت جامعه

بازی های کریپتویی بر بستر غیر متمرکز فعالیت می‌کنند و بلاک چین آنها این‌گونه طراحی شده است. غیر متمرکز بودن یعنی این‌که بازیکنان در تصمیم‌گیری‌های مربوط به آینده بازی نقش موثر دارند و می‌توانند جوامع پایدار و قدرتمندتری به‌وجود بیاورند.

2. مالکیت واقعی دارایی‌های درون بازی

بلاک چین این امکان را به بازیکنان می‌دهد تا دارایی‌های درون بازی را تحت مالکیت واقعی خود درآورند. دارایی‌های فوق به‌عنوان توکن های ان اف تی ثبت شده و منحصربه‌فرد و قابل معامله در بازارهای آزاد هستند.

3. کسب درآمد از طریق بازی

مهم‌ترین مزیت بازی های P2E، کسب درآمد و سود است. بازیکنان می‌توانند با انجام بازی، ارزهای دیجیتال و ان اف تی‌های ارزشمندی به‌دست آورند و آنها را خرید و فروش کنند.

سخن پایانی

خوشبختانه در کشورهای در حال توسعه، ظهور بازی های کریپتویی، منبع درآمد ارزشمند و بی‌دردسری محسوب می‌شوند که می‌توانند تقاضای روزافزون کاربران را به‌دنبال داشته باشند. این‌که بتوانیم بازی کنیم و پول به‌دست آوریم، ایده جالب توجه و ارزشمندی است.

بازی‌هایی که نه جذابیت دارند و نه می‌توان از طریق آنها سود دریافت کرد، اتلاف وقت 100 درصدی هستند. اگر گیمر بداند با بازی کردن می‌تواند درآمد داشته باشد، حضور پررنگ‌تر و قوی‌تری در آن خواهد داشت.

در مطلب فوق سعی کردیم به توضیح ماهیت دقیق بازی های P2E یا بلاک چینی بپردازیم و چند مورد از بهترین آنها را شرح دهیم. اگر علاقه‌مند به بازی کردن در سال 2024 هستید و می‌خواهید هم بازی کنید و هم درآمد داشته باشید، یک بار دیگر مطلب را بخوانید.

بیشتر بخوانید:
Go to top
ترامپ حامی ارزهای دیجیتال شد ارز دیجیتال نات کوین به صرافی‌ها می‌آید؛ وقتی شوخی، جدی می‌شود مؤسس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان راهی زندان شد

برچسب‌ها:

نظر شما