شناسهٔ خبر: 66656432 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

سلیم المنتصر، تحلیلگر سیاسی یمن در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

سرنوشت غزه در انتظار اعراب/ هدف شوم صهیونیسم

سلیم المنتصر، تحلیلگر سیاسی یمن با بیان اینکه سرنوشتی بدتر و تاریک‌تر از آنچه مردم نوار غزه می‌بینند، در انتظار کشورهای عربی پیرامون فلسطین است، گفت: بزرگترین هدف صهیونیست‌ها و غرب، اشغال کشورهای عربی و تصرف مکان‌ها و ثروت‌های جهان عرب است که موقعیت جغرافیایی مهمی در جهان دارند و دارای منابع طبیعی عظیمی هستند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در سایه تهدیدات مداوم و گسترش بمباران در بخش شرقی رفح موجی از کوچ اجباری گسترده در این شهر به سمت خان‌یونس شکل گرفته است. دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه بعد از صدور دستور ارتش صهیونیستی برای تخلیه رفح هشدار داد، این منطقه در شرف فاجعه انسانی هولناک و چندجانبه قرار گرفته است.


همزمان با حملات هوایی ارتش صهیونیستی به رفح، ارتش مصر نظامیان این کشور مستقر در شمال صحرای سینا و در مجاورت با نوار غزه را در بالاترین سطح آماده باش قرار داد.

سرنوشت هولناکی در انتظار این منطقه است؛ ارتش صهیونیستی آنجا را بمباران کرده و بوی تعفن پیکرهای  بر جای مانده باقی است


سلیم المنتصر، تحلیلگر سیاسی یمن درباره صدور دستور ارتش صهیونیستی برای تخلیه رفح و وضعیت بغرنج این منطقه به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا امروز، همه چیز در آنجا هدف قرار گرفته است. زیرساخت ها، ساختمان های مسکونی و تمام تأسیسات شهری تخریب شده و عناصر حیات از بین رفته است؛ به طوری که نوار غزه اکنون به مکانی نامناسب برای سکونت فلسطینیان تبدیل شده است.


وی افزود: فلسطینیان باید میان دو گزینه یکی را انتخاب کنند؛ ماندن در نوار غزه که درنهایت از بمباران و گرسنگی می میرند یا اینکه برای همیشه نوار غزه را ترک کنند. نوار غزه از هر سو در محاصره صهیونیست ها قرار دارد و پس از تسلط نظامیان اشغالگر بر گذرگاه زمینی رفح، دریا به تنها راه خروج فلسطینیان از نوار غزه تبدیل شده است.

 
تحلیلگر سیاسی یمن عنوان کرد: آمریکا به بهانه کمک رسانی به فلسطینیان با همکاری صهیونیست ها بندری مصنوعی در سواحل غزه ها ساخت، اما هدف واقعی و پشت پرده آن، کوچ اجباری فلسطینیان از آنجا به جزیره قبرس و سپس پراکندن فلسطینیان در چند کشور است. همه چیز طبق برنامه ریزی صهیونیست ها پیش می رود و به زودی نوار غزه از جمعیت فلسطینی تخلیه می شود و تنها تعداد کمی از مجاهدان و ساکنانی که از کوچ اجباری خودداری می کنند، متأسفانه کشته می شوند.

 
المنتصر گفت: سرنوشت هولناکی در انتظار این منطقه است؛ ارتش صهیونیستی آنجا را بمباران کرده و بوی تعفن پیکرهای  بر جای مانده باقی است. دیگر سرنوشت اسیران در نوار غزه مهم نیست، اما آنچه برای صهیونیست ها اهمیت دارد، تلاش برای شکست مقاومت و گسترش دامنه جغرافیایی درگیری از رژیم صهیونیستی و رساندن آن به مرزهای مصر برای فراهم کردن بستر رسیدن به نیل مصر در آینده ای قابل پیش بینی است.


وی تصریح کرد: سرنوشتی بدتر و تاریک تر از آنچه اکنون مردم نوار غزه می بینند، در انتظار کشورهای عربی پیرامون فلسطین است؛ نوبت به همه ملت‌های عربی می‌رسد که فلسطینیان را تنها گذاشتند، آنها را نادیده و به جای مبارزه و محکومیت صهیونیسم، را تحقیر و ذلالت خود را در پیش گرفتند. این سرنوشت تنها به فلسطین ختم نمی شود، بلکه بزرگترین هدف صهیونیست ها و غرب، نابودی اسلام، اشغال کشورهای عربی و تصرف مکان ها و ثروت های جهان عرب است که موقعیت جغرافیایی مهمی در جهان دارند و دارای منابع طبیعی عظیمی هستند که جهان غرب فاقد آنهاست.

 
تحلیلگر سیاسی یمن تأکید کرد: تنها راه حل برای جلوگیری از فاجعه، تهاجم زمینی به رژیم صهیونیستی از هر طرف، آزادسازی مسجدالاقصی و تمام فلسطین اشغالی، اخراج شهرک نشینان از مناطق اشغالی و حذف پایگاه های آمریکایی از غرب آسیا به زور است. بی شک غرب به این موضوع واکنش نشان خواهد داد، اما باید در راه خدا جهاد و از مظلوم دفاع کرد. 

 

نظر شما