شناسهٔ خبر: 66656007 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آمریکا: پیروزی کامل اسرائیل علیه حماس «ممکن» نیست

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که پیروزی قاطع و همه‌جانبه اسرائیل علیه حماس در غزه محتمل نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، کرت کمپل، معاون وزیر خارجه آمریکا همزمان با ورود جنگ غزه به هشتمین ماه، گفت که به اعتقاد وی، پیروزی همه‌جانبه اسرائیل علیه حماس غیرمحتمل است.

کمپل در جریان اجلاس جوانان ناتو در میامی در ایالت فوریدا گفت: فکر می‌کنم از برخی جهات، درباره نظریه پیروزی، اختلاف نظر داریم. گاهی اوقات وقتی به دقت به حرف‌های مقامات اسرائیلی گوش می‌کنیم، می‌شنویم که آنها عمدتا درباره نوعی پیروزی تمام‌عیار و پیروزی کامل در میدان نبرد حرف می‌زنند. تصور نمی‌کنم که ما به محتمل یا ممکن بودن چنین (پیروزی) باور داشته باشیم.

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همچنین به تنش انکارناپذیر بین واشنگتن و تل‌آویو بر سر حملات جاری رژیم صهیونیستی علیه رفح، اذعان کرد؛ شهری که در منتهی‌الیه جنوبی غره واقع شده و مملو از پناهجویانی است که از شمال نوار غزه گریخته و به این شهر مرزی پناه برده‌اند.

ادعاها و اظهارات کمپل بازتاب اظهارت اخیر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا است. او پیشتر درباره حذف کامل حماس به دست اسرائیل در غزه، ابراز تردید کرد. به گفته وی، حتی اگر اسرائیل به طور کامل نوار غزه را اشغال کند، به محض ترک این باریکه، دوباره حماس پدیدار خواهد شد.

از آغاز تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر۱۴۰۲) تاکنون، بیش از ۳۵ هزار فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.

نظر شما