شناسهٔ خبر: 66655753 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاههای علوم پزشکی با بررسی طرح تحول فعالیتهای ورزشی برگزار شد

نشست مدیران تربیت بدنی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی با بررسی طرح تحول فعالیت‌های ورزشی ، وضعیت ورزش در دانشگاه‌ها و طرح یکشنبه های ورزشی و بررسی برگزاری المپیادهای ادوار گذشته روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، نشست مدیران تربیت بدنی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی با بررسی طرح تحول فعالیت‌های ورزشی ، وضعیت ورزش در دانشگاه‌ها و طرح یکشنبه های ورزشی، بررسی برگزاری المپیادهای ادوار گذشته و.. به مدت دو روز از دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار شد.

نشست تخصصی مدیران تربیت بدنی دانشگاههای علوم پزشکی حول ۴ محور بود که بخش ویژه آن بررسی طرح تحول فعالیتهای ورزشی دانشجویان علوم پزشکی و همچنین بررسی و پیگیری طرح یکشنبه های ورزشی بود که مدیران تربیت بدنی پیشنهادات، راهکارها و نظرات خود را در راستای بهبود هرچه بیشتر این فعالیتها ارائه دادند.

مدیران تربیت بدنی دانشگاههای علوم پزشکی همچنین کمبودها و مشکلات خود را در حوزه های مختلف از جمله کمبود فضاهای ورزشی، لزوم افزایش تجهیزات و لوازم ورزشی در دانشگاهها و خوابگاههای دانشجویی، ضرورت افزایش بودجه و سرانه ورزشی در دانشگاهها و... بیان کردند.

نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاههای علوم پزشکی برگزار شد

در این جلسه حجت الاسلام میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت بر ضرورت امر ورزش در دانشگاهها تاکید کرد و خطاب به مدیران تربیت بدنی دانشگاههای علوم پزشکی گفت: کاری که شما عزیزان به آن مشغول هستنید کار مقدسی است.

وی بر ضرورت تداوم برگزاری این نشستها وبارش افکار میان مدیران تربیت بدنی دانشگاهها و ارتقای سطح ورزش در میان دانشجویان تاکید کرد و گفت: توجه به ورزش به عنوان یکی از نیازهای اجتماعی ، از وظایف مهم مسئولان است و در هر منصبی که حضور دارند باید برای رونق بخشیدن به آن تلاش کنند.

میراحمدی بیان کرد : احادیث و روایات متعددی در مورد اهمیت ورزش در دین مبین اسلام نقل شده که نشان دهنده اهمیت ورزش در سیره نبوی و اهل‌بیت(ع) است.

نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاههای علوم پزشکی برگزار شد



این مقام مسوول افزود : در شرایط فعلی جامعه و با توجه به فراوانی تعداد جوانان کشور ، ورزش مهم‌ترین نیاز جوانان و نوجوانان است و مسوولان باید بکوشند با فراهم ساختن زیر ساخت‌های لازم زمینه توسعه ورزش را فراهم کنند.

نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاههای علوم پزشکی برگزار شد



حجت الاسلام میراحمدی افزود : در شرایط امروزی که دشمنان تمام ابزار و امکانات خود را برای جنگ‌ نرم علیه نظام اسلامی به کار بسته‌ است، اهمیت ورزش از هر زمان دیگر بیشتر است.

وی گفت : ترویج فرهنگ ورزش، جوانان را از دام آسیبهای اجتماعی مصون نگه داشته و بستر پویایی و تحرک را در جامعه فراهم می کند.

نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاههای علوم پزشکی با بررسی طرح تحول فعالیتهای ورزشی برگزار شد

نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاههای علوم پزشکی با بررسی طرح تحول فعالیتهای ورزشی برگزار شد



میراحمدی بیان داشت: بطور قطع جامعه ای که ورزش آن پویا و بالنده باشد، هیچ گاه راه تباهی را در پیش نمی گیرد و به سوی قله های سعادت و سرافرازی گام برخواهد داشت.

همچنین در ادامه دکتر شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درخصوص پیش نویس اقدامات و سیاستهای تحولی در حوزه ورزش و تربیت بدنی مطالبی ارائه کرد.

نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاههای علوم پزشکی برگزار شد

وی بر اهمیت رویکرد فعالانه درخصوص دعوت از دانشجویان به مشارکت در برنامه های ورزشی و استفاده از امکانات ورزشی تاکید کرد و گفت: توجه به ابعاد جذابیت و نشاط آفرینی واحد آموزشی تربیت بدنی و راهبری استعدادهای ورزشی و کشف نخبگان ورزشی از میان طیف دانشجویان کاری ضروری است.

شیراوژن به توسعه و تقویت شبکه رابطین ورزشی در سطح دانشکده ها و ورودی رشته های مختلف علوم پزشکی تاکید کرد وگفت: اهمیت و توجه به استمرار فعالیتهای ورزشی دانشجویان و رها نشدن آنها پس از گذراندن واحدهای ورزشی تربیت بدنی از جمله مواردی است که باید مورد تاکید قرارگیرد.

در ابتدای این نشست عجم مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اهمیت نقش تربیت بدنی و ورزش در پرورش جسم و تامین سلامت دانشجویان بر هیچ کس پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: از آنجا که ورزش نقش بسزایی در افرایش روحیه ونشاط و امید در میان د انشجویان دارد، از این رو معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با نگاه فراگیر کردن ورزش در میان همه مخاطبان دانشجو و با هدف مشارکت همه دانشجویان بخصوص دانشجویان خوابگاهی در فعالیتهای ورزشی، طرح تحول فعالیتهای ورزشی دانشجویان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور را تدوین و جهت اجرا به دانشگاهها ابلاغ کرده است.

عجم گفت: به دنبال این ابلاغ، همه دانشکده ها و دانشگاههای علم پزشکی مکلف هستند در مسیر اجرای این طرح، اقدامات لازم را انجام داده و گزارش عملکرد و اقدامات خود را به صورت دوره ای برای اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت ارسال کنند.

نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاههای علوم پزشکی با بررسی طرح تحول فعالیتهای ورزشی برگزار شد

نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاههای علوم پزشکی با بررسی طرح تحول فعالیتهای ورزشی برگزار شد

وی باتاکید بر اهمیت و نقش تربیت بدنی و ورزش در پرورش روح و جسم افراد و تامین سلامت دانشجویان اظهار کرد: ورزش نقش کلیدی و تعیین کننده‌ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و همچنین نقش راهبردی در افزایش روحیه نشاط، پویایی و امید در میان قشر دانشجو دارد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت عنوان کرد: یکی از مهم ترین توصیه های ما به دانشجویان علوم پزشکی، توجه به امر ورزش و حفظ قوای جسمانی و پرورش روح و روان در فضای داخلی و بیرونی دانشگاهها بخصوص در محیط های خوابگاهی است تا بتوان ضمن تقویت سلامت و توان جسمی افراد، مشکلات ناشی از کم تحرکی افراد را مرتفع کرد.

همچنین در این نشست دکتر محمد کوشکی رئیس اداره ورزشهای همگانی و مهدی مقدم منش رئیس اداره ورزشهای قهرمانی وزارت بهداشت درخصوص طرح تحول فعالیتهای ورزشی در دانشگاههای علوم پزشکی و همچنین طرح یکشنبه های ورزشی به بیان سخن پرداختند.

نشست ۲ روزه مدیران تربیت بدنی دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

نظر شما