شناسهٔ خبر: 66655630 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در پاسخ به سؤال ایسنا عنوان شد

کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی در آینده به صورت سراسری برگزار می‌شود

روح‌اله قیطاسی

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر تفاوت برگزاری این دوره از کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی با دوره‌های گذشته اظهار کرد: به دنبال برگزاری سومین کنگره شهدا با یک گستردگی و یک شکوه بیشتر نسبت به دوره های گذشته هستیم. امیدواریم با راه‌اندازی سایت دبیرخانه و تلاش همه دست اندرکاران این کنگره نسبت به سال‌های گذشته بهتر برگزار شود و از سال آینده این کنگره به صورت سراسری برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بیژن رنجبر، قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امور بین‌الملل و پیشرفت علمی در نشست خبری سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که امروز در ساختمان ستادی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران، ۷۱ شهید که شامل دانشجو و اساتید دانشگاهی بودند را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است که از این تعداد ۶۶ دانشجو و ۴ نفر از اساتید دانشگاهی و یک نفر از کارکنان این نهاد آموزشی بودند.

وی افزود: ۲۱ نفر از این شهدا در ۸ سال دفاع مقدس و ۱۸ نفر از این شهدا از شهدای مدافع حرم  بودند، در عرصه سلامت و ایام کرونا نیز ۴ شهید راه سلامت داشتیم.

رنجبر با اشاره به شهدای دانشگاه آزاد در برخی از رخدادهای سال اخیر عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در آتش سوزی ساختمان پلاسکو، در حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی، فتنه ۸۸ و  حادثه منا شهید داشتیم و ۱۷ نفر از جانبازان دفاع مقدس نیز در دانشگاه آزاد تحصیل می کردند که در سنوات اخیر شهادت رسیدند علاوه بر این از نیروهای جان برکف امر به معروف و نهی از منکر نیز شهیدانی داشتیم.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امور بین‌الملل و پیشرفت علمی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفت که برای این عزیزان که نقش مهمی در امنیت و صلابت ایران اسلامی دارند بزرگداشت برگزار کنیم.

وی افزود: اولین دوره کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی در  ۱۴۰۰ برگزار شد و تشکل های دانشجویی به همراه ستاد شاهد کمک های فراوانی در این خصوص اجرای این برنامه انجام دادند و در این برنامه  سردار علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه حضور داشتند.

رنجبر بیان کرد: دومین دوره کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی در اسفند ۱۴۰۱ در سالن همایش های انقلاب اسلامی با خانواده های شهدا برگزار شد و آقای زاکانی در این جلسه حضور داشتند و با خانواده شهدا مصاحبه‌ای برای تدوین مستند از الگوی زندگی آنها صورت گرفت.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دبیرخانه شهدای دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد، ادامه داد: کنگره سوم شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دهم خرداد برگزار شد، البته برخی پیشنهاد دادند که این کنگره به مناسب سالگرد آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد برگزار شود؛ اما به دلیل تعدد برنامه‌ها تصمیم گرفتیم که این کنگره را در ۱۰ خرداد برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال برگزاری سومین کنگره شهدا با یک گستردگی و یک شکوه بیشتر نسبت به دوره های گذشته هستیم، عنوان کرد: در برگزاری این کنگره سازمان صداوسیما، دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه و تشکل های دانشجویی همکاری لازم را خواهند داشت.

رنجبر با بیان اینکه تبلیغات و فضاسازی رسانه‌ای مناسبی برای اطلاع رسانه‌ای در خصوص صورت گرفته است، عنوان کرد: تا کنون ۲۰ مستند از زندگی شهدا ساخته شده که با توجه به ۷۰ شهید دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ساخت مستند از ۵۰ نفر  شهدا هستیم.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: محوریت و نقش دانشجو در برگزاری این کنگره حفظ شده است، به دنبال ساخت ویدیو و فیلم‌ از زندگی شهدا هستیم و این تولیدات از طریق رسانه های جمعی مانند صداوسیما و سایر رسانه‌ها پخش خواهد شد و علاوه بر این قرار است که تولیداتی برای پخش در جشنواره عمار و پژواک نیز ارائه شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر تفاوت برگزاری این دوره از کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی با دوره‌های گذشته اظهار کرد: امیدواریم از سال آینده این کنگره به صورت سراسری برگزار شود و با راه‌اندازی سایت دبیرخانه و تلاش همه دست اندرکاران این کنگره نسبت به سال‌های گذشته برگزاری بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما