شناسهٔ خبر: 66655428 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

زمان سفر پوتین به چین اعلام شد

کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از 16 تا 17 مه (27 و 28 اردیبهشت) به دعوت شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین به عنوان اولین سفر خارجی خود در دوره جدید تصدی پست ریاست جمهوری، به این کشور سفر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین دفتر مطبوعاتی کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر خود به چین با لی چیانگ، نخست‌وزیر شورای دولتی جمهوری خلق چین برای گفتگو درباره همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و بشردوستانه نیز دیدار خواهد کرد.

به نقل از ایسنا در این بیانیه آمده است: برنامه سفر رئیس جمهور روسیه شامل دیدار وی با لی چیانگ، نخست وزیر چین است که در جریان آن قرار است وی درباره همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و بشردوستانه گفت‌وگو کند. رهبران روسیه و چین به تفصیل در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات مشارکت همه جانبه و همکاری استراتژیک بحث خواهند کرد، مسیرهای اصلی برای توسعه بیشتر همکاری عملی روسیه و چین را مشخص خواهند کرد و همچنین در مورد ضروری‌ترین موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای تبادل نظر خواهند کرد. قرار است پس از این مذاکرات، بیانیه مشترک سران کشورها و تعدادی از اسناد دوجانبه امضا شود. علاوه بر این، ولادیمیر پوتین و شی جین‌پینگ در یک مراسم رسمی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک و افتتاحیه سال‌های فرهنگ روسیه و چین شرکت خواهند کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، در گزارش کرملین آمده است: رئیس‌جمهور روسیه همچنین از هاربین، مرکز استان هیلونگ‌جیانگ بازدید خواهد کرد و در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه روسیه و چین و چهارمین مجمع روسیه و چین برای همکاری‌های بین منطقه‌ای شرکت کرده و با دانشجویان و اساتید دانشگاه فنی هاربین دیدار می‌کند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز ضمن تایید سفر پوتین گفت: شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در جریان سفر رهبر روسیه به این کشور آسیایی در مورد همکاری در زمینه‌های مختلف و همچنین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای گفتگو خواهند کرد.

311311

نظر شما