شناسهٔ خبر: 66655298 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سرهنگ نشاطی مطرح کرد؛

تقویت هویت ملی با ورزش‌های بومی محلی

مسئول سازمان ورزش بسیج کشور گفت: برنامه های گسترده ای برای ترویج ورزش‌های بومی محلی در سطح ملی در دستور کار قرار داده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرهنگ نشاطی، مسئول سازمان ورزش بسیج گفت: در راستای حفظ و ارتقا فرهنگ و هویت و اراده ملی، برنامه های گسترده ای برای ترویج ورزشهای بومی محلی در سطح ملی در دستور کار قرار داده است. این اقدامات با هدف معرفی فرهنگ غنی ایران اسلامی و تقویت جایگاه ورزشهای بومی محلی در عرصه جهانی صورت می پذیرد.

وی ضمن تأکید بر تلاشهای این سازمان برای شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر در این رشته ها گفت: نزدیک به هزار رشته ورزشی در حوزه ورزشهای بومی محلی شناسایی شده است که نشان دهنده فرهنگ ناب ایرانی اسلامی است.

سرهنگ نشاطی گفت: با اقدامات موثری که در این عرصه انجام گرفته است جای امیدواری است که ورزشهای بومی محلی بسیج بتواند جایگاه خود را در عرصه ملی پیدا کند و به عنوان بخشی از هویت فرهنگی ایران شناخته شوند.

وی در پایان از برنامه های آموزشی برای مربیان و داوران این ورزشها خبر داد و گفت:  ما بدنبال ایجاد یک نظام آموزشی استاندارد برای تربیت مربیان و داوران در ورزشهای بومی محلی هستیم تا بتوانیم رسالت سازمان ورزش بسیج را در این حوزه عملیاتی و اجرایی نماییم.

نظر شما