شناسهٔ خبر: 66655109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خبر خوش استاندار برای صنعت البرز؛

۸ لکه صنعتی البرز به شهرک صنعتی تبدیل شد

وحید صالحی

استاندار البرز از ابلاغ مصوبه ارتقا و تبدیل هشت لکه صنعتی البرز به شهرک صنعتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  مصوبات مرتبط با صنعت استان در سفر دوم ریاست جمهوری، توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

عبدالهی با بیان اینکه یکی از محورهای این ابلاغ مربوط به تبدیل لکه‌های صنعتی به شهرک صنعتی است، افزود: ما در استان ۱۷ لکه صنعتی داریم که طبق این ابلاغیه هشت لکه صنعتی به شهرک صنعتی تبدیل شد که این برای استان بسیار خوب است.

وی ادامه داد: این لکه‌های صنعتی شامل، دهکده صنعتی هلجرد، نواحی صنعتی مپنا، لکه صنعتی منطقه خیابان مرغک در چهارباغ، منطقه صنعتی دکتر حسابی (علیخان سلطان)، لکه صنعتی منطقه کاوش ساوجبلاغ، منطقه کارگاهی نور، داشلیجه زیبادشت و منطقه کارخانجات فخر ایران است.

وی افزود: تسریع در واگذاری زمین جهت شهرک صنعتی طالقان برای بسته بندی آب معدنی با توجه به موقعیت طالقان، صنایع تبدیلی کشاورزی مثل آبمیوه، کمپوت و میوه خشک، ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در شهرستان ساوجبلاغ، تسریع در عملیات اجرایی شهرک صنعتی نجم آباد و تخصیص پساب کرج به شهرک‌های صنعتی اشتهارد و نجم آباد از دیگر ابلاغ های این مصوبه ست.

وی خاطرنشان کرد: این دستاوردی است که بعد از چندین سال پیگیری به نتیجه رسیده است و برای واحدهای مستقر در این لکه‌ها که به شهرک تبدیل شده مزایایی چون هزینه‌کرد عوارض ساخت و ساز در داخل خود شهرک، تمرکز زیرساخت‌ها، قانون‌مند شدن انشعابات، معافیت های مالیاتی و ... را به دنبال دارد.

وی افزود: شهرک صنعتی خصوصی مشمول همه امکانات و مشوق‌های دولتی می‌شود. از آنجایی که امکان ارائه خیلی از خدمات دولت در  لکه‌های صنعتی وجود ندارد ولی الان این اجازه را داریم که این خدمات را بدهیم و به نوعی گام بزرگی در توسعه صنعتی استان است.

وی خاطرنشان کرد: با این ابلاغ تعداد شهرک‌های صنعتی استان به ۲۱ مجموعه می‌رسد که ۱۱ مورد آن خصوصی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما