شناسهٔ خبر: 66654873 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خوش‌شانسی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها چیست؟

معصومه مومی‌وند

ملی‌پوش سابق والیبال معتقد است هرچند تیم ملی فرصت کوتاهی برای آماده‌سازی برای لیگ ملت‌ها داشت و بدون بازی تدارکاتی راهی این مسابقات شده است اما بازیکنان فعلی مدت‌هاست کنار هم بازی می‌کنند و همین موضوع امتیاز مثبتی محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از سه‌شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳ در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود و دهم تیر با معرفی تیم‌های برتر گروه مردان به پایان می‌رسد.

این مسابقات آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال ایران است که در پایان مرحله مقدماتی بر اساس رنکنیگ، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد.

فرهاد نظری‌افشار، ملی‌پوش سابق والیبال ایران در مورد ارزیابی خود از این دوره از رقابت‌ها به ایسنا گفت: با آمدن آقای پائز انتقاداتی وجود داشت اما با صحبت‌هایی که از بچه‌ها شنیدم و دو جلسه‌ای که به تمرین تیم ملی رفتم، شادابی خاصی در آنها دیدم. آقای پائز و بچه‌ها انگیزه خاصی دارند و امیدوارم این موضوع در مسابقات پیش رو به آنها کمک کند. مسابقات خیلی سخت است اما امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و تیم ملی هفته اول را با موفقیت و درخشش پشت سر بگذارد. اگر این اتفاق بیفتد فکر می‌کنم هفته‌های بعد با اعتماد به نفس بیشتر و روحیه و جنگندگی بهتر پیش برود.

او در مورد حساسیت هفته اول مسابقات بیان کرد: هفته اول برای ایران خیلی مهم است چون فاصله امتیازی رقبا با ما خیلی کم است. ما نسبت به تیم‌های دیگر بازی تدارکاتی انجام نداده‌ایم و کارمان سخت است. ممکن است عدم هماهنگی در مسابقات دیده شود. البته امیدوارم این اتفاق پیش نیاید و بچه‌ها بتوانند با هماهنگی و شناختی که از قبل نسبت به بازی همدیگر دارند، بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارند.

نظری‌افشار با بیان اینکه والیبال مساله پیچیده و مبهمی ندارد و روحیه در عملکرد بازیکنان خیلی اثرگذار است، تاکید کرد: شاید اکنون بحث روحی، نوع ارتباط سرمربی با بازیکنان و تهییج آنها در موقعیت‌های حساس بتواند به ما کمک کند وگرنه در این فرصت کوتاه که آقای پائز و سایر بازیکنان به تیم اضافه شده‌اند، نمی‌توان کار خاصی انجام داد.

او ادامه داد: بازی‌های تدارکاتی می‌توانست خیلی به ما کمک کند که در این فرصت کوتاه مقدور نبود. البته قرار است در برزیل دو بازی دوستانه داشته باشیم که امیدوارم تیم ملی به اهداف خود از این بازی‌ها برسد و بچه‌ها روحیه جنگندگی داشته باشند. مردم نسبت به والیبال باهوش هستند و اگر بچه‌ها بجنگند، حتی اگر همراه با نتیجه هم نباشد، فکر می‌کنم مورد قبولشان خواهد بود.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران در مورد لیست تیم ملی در لیگ ملت‌ها گفت: ظرفیت و پتانسیل تیمی والیبال ایران چیز دیگری است و ما با تمام ظرفیت خود نرفته‌ایم. یکسری از بازیکنان به هر دلیلی نتوانستند تیم را همراهی کنند. اگر قرار بود تمام بازیکنان تیم را همراهی کنند شاید در امتیازاتی به تیم ملی کمک می‌کردند. با این حال بازیکنان فعلی سال‌هاست کنار هم کار می‌کنند و این در فرصت کوتاه فعلی امتیاز مثبتی است. اکنون دیگر بحث ذهنی می‌تواند خیلی به آنها کمک کند چون یک ذهن قوی یک بدن خسته را می‌کشد اما اگر شرایط روحی و روانی خوب نباشد، هرچقدر هم از نظر تیمی خوب باشیم به خواسته‌مان نمی‌رسیم.

انتهای پیام

نظر شما