شناسهٔ خبر: 66654182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

گزارشی از پیشرفت‌های حوزه ورزش و جوانان استان کردستان در دولت سیزدهم

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان از افتتاح و بهره برداری بیش از 50 پروژه ورزشی استان در دولت سیزدهم خبر داد. مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان از افتتاح و بهره برداری بیش از 50 پروژه ورزشی استان در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ " آمنه غلام ویسی در گفتگوی با خبرنگار برنا اظهار کرد: نهال انقلاب اسلامی امروز به درخت تناوری تبدیل شده که دشمنان آن از سایه‌اش هم هراس دارند و دوستانش و همه مستضعفان جهان در زیر سایه این درخت تنومند احساس آرامش دارند.

وی با اشاره خدمات ارزنده دولت سیزدهم در استان کردستان گفت: از ابتدای شهریور ۱۴۰۰ تا کنون بیش از 50 پروژه ورزشی در سطح استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان در ادامه افزود؛ ۵۱ هیات ورزشی استانی فعال هستند و حدود ۶۷ هزار ورزشکار در قالب این هیات ها مشغول به فعالیت های ورزشی هستند.

غلام‌ ویسی اضافه کرد: ۷۵ مورد میزبانی مسابقات ملی و منطقه‌ای را در استان کردستان و ۵۱ نفر از ورزشکاران استان هم امسال در مسابقات بین المللی آسیایی و منطقه شرکت کردند که ۳۷ نشان طلا نقره و برنز رهآورد فعالیت این ورزشکاران در عرصه‌های بین‌المللی بوده است.

مسئول ورزش و جوانان کردستان تصریح کرد؛ ۸۵۰ میلیون تومان تجهیزات ورزشی برای روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته استان در سال جاری هزینه شد که این مسئله در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه عادلانه امکانات اجتماعی انجام شده است.

 وی خاطر نشان ساخت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی ویژه بانوان روستایی در سراسر استان از جمله فعالیت های خوبی بود که از اوایل امسال با کمک هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان آغاز شده و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

غلام ویسی ادامه داد؛ بیش از 75 سمن در حوزه جوانان در استان در زمینه های خانواده، جوانی جمعیت، اجتماعی، سلامت و تندرستی و ورزشی فعالیت دارند.

وی تاکید کرد که ۵ مرکز مشاوره ازدواج توانستند مجوز فعالیت خود را امسال دریافت کرده و در مناطق مختلف استان در حال ارائه خدمات به جوانان و خانواده ها هستند.

مدیر اداره کل ورزش و جوانان کردستان افزود؛ ۲۶ پروژه ورزشی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است و ۶ زمین چمن مصنوعی نیز در طول دهه مبارک فجر در روستاهای شهرستان‌های دهگلان، مریوان و قروه به بهره‌برداری می رسند و به جامعه ورزشی روستاها تحویل داده می‌شود که اعتبار اجرای این طرح‌های ورزشی در حدود ۷ میلیارد تومان بوده است.

افتتاح 14 پروژه ورزشی در سال جدید

 آمنه غلام ویسی با ابراز امیدواری از توسعه زیرساخت های ورزشی در سراسر استان اظهار داشت: در سالی که گذشت 11 پروژه ورزشی در جای جای استان افتتاح و در اختیار جوانان و جامعه ورزشکاران کردستان قرار گرفت.

وی با اشاره به رویکرد وزارت ورزش و جوانان مبنی بر توزیع عادلانه امکانات و زیرساخت های ورزشی تصریح کرد: بیشتر این پروژه ها در مناطق روستایی و کمتر برخوردار استان افتتاح شده اند.

غلام ویسی به تکمیل پروژه ورزشی سالن 1200 نفری شهرستان مرزی بانه به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم خبر داد و گفت: خوشبختانه در این دولت با تخصیص و تامین اعتبارات ویژه به بخش ورزش شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه ورزشی پس از 13 سال انتظار جامعه ورزشکاران در این شهرستان بودیم.

وی یادآور شد: با تلاش مجموعه ورزش و جوانان کردستان و حمایت های وزارت ورزش و جوانان از توسعه زیرساخت های ورزشی در این استان، 14 پروژه ورزشی تا پایان سال 1403 آماده افتتاح خواهند شد و با بهره برداری از این پروژه ها سرانه فضای ورزشی استان به میانگین کشوری بسیار نزدیک می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان پروژه های ورزشی در حال اتمام برای سال آینده را از جمله پروژه های موثر در توسعه ورزش استان عنوان کرد و اذعان داشت: با اتمام این پروژه ها می توان میزبانی رویدادهای ورزشی در سطح ملی در استان کردستان را افزایش داد.

تکمیل سالن چندمنظوره و پیست اسکیت مجموعه ورزشی حسن آباد، بازسازی کامل و تجهیز استخر سرپوشیده و سالن چندمنظوره مجموعه حجاب و بازسازی کامل استخر سرپوشیده مجموعه 22 گولان در سنندج، تکمیل سالن چندمنظوره شهر بلبان آباد در شهرستان دهگلان، تکمیل و تجهیز خوابگاه ورزشکاران سقز، ساماندهی رختکن و سرویس بهداشتی مجموعه ورزشی 17 شهریور بیجار، اتمام زیرسازی و سیستم آبیاری تحت فشار پیست دو و میدانی در شهرستان های مریوان و دهگلان و احداث چندین باب زمین چمن مصنوعی در مناطق مختلف استان از جمله پروژه های ورزشی هستند که در صورت تامین نهایی اعتبار تا پایان سال 1403 افتتاح و به بهره برداری می رسند.

 

نظر شما