شناسهٔ خبر: 66653767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

لبخند «سه‌شنبه‌های مهر» به روی دانش‌آموزان مشهدی

طرح «سه‌شنبه‌های مهر» یا همان سه‌شنبه‌های افتتاح مدارس در شهرستان مشهد، صبح امروز نیز با حضور فرماندار مشهد در روستای فرخد اجرا شد تا دانش‌آموزان این روستا از کلاس درس بهره‌مند شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، در امتداد اجرای طرح «سه‌شنبه‌های مهر» یا همان سه‌شنبه‌های افتتاح مدارس در شهرستان مشهد، صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت_ نوبت به منطقه شهید اصغرزاده در روستای فرخد از توابع شهرستان مشهد رسید تا این بار، دبستان دخترانه شهید امیری به ظرفیت دو کلاس و به زیربنای ۱۱۰ مترمربع با همت خیر مدرسه‌ساز «سعید صدقی»، میزبان ده‌ها دانش‌آموز دختر در منطقه تبادکان باشد.

تمدید اجرای طرح «سه‌شنبه‌های مهر»

محسن داوری، فرماندار مشهد در مراسم افتتاح این مدرسه اظهار کرد: هجدهمین مدرسه‌ای که در بازه زمانی روز دانش‌آموز تا روز معلم به بهره‌برداری می‌رسد، همین دبستان دوکلاسه است و مایه دلگرمی ماست که تمرکز دستگاه‌های اجرایی و مشارکت خیران، پای کار توسعه زیرساخت‌های آموزشی آمده است.

وی افزود: هدف‌گذاری ما این است که در این شهرستان دیگر منطقه‌ای نباشد که نیاز به مدرسه داشته اما از آن بی‌بهره باشد، در این مسیر نیز از وجود خیران نیک‌اندیشی بهره می‌بریم که در هر مراسم دوشادوش مسئولان می‌نشینند و یاری‌گر نیات خیرخواهانه هستند.

فرماندار مشهد با اشاره به جزئیات فنی طرح خاطرنشان کرد: شش ماه زمان برد که این پروژه با دو کلاس درس، به زیربنای ۱۱۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد، البته کلیت طرح به صورت مشترک توسط خیر و با مشارکت اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته شده و سومین پروژه مدرسه‌سازی در این روستا بوده است.

وی ادامه داد: پیش‌فرض طرح سه‌شنبه‌های مهر این بود که تا اردیبهشت سال‌جاری و هفته معلم ادامه داشته باشد اما با مشارکت خیران، برنامه‌ریزی شده است تا این طرح هم‌چنان ادامه داشته باشد و چشم‌انداز احداث پنج هزار کلاس درس در شهرستان مشهد تا سال ۱۴۰۴ را رقم بزند.

نظر شما