شناسهٔ خبر: 66653714 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هادیزاده اعلام کرد:

نامشخص بودن دوومیدانی‌کاران اعزامی به پارالمپیک پاریس

ظریفه ملک‌پور

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی از اعزام ۱۷ ورزشکار به مسابقات جهانی ژاپن خبر داد و گفت: بعد از پایان این مسابقات وضعیت دوومیدانی‌کاران برای شرکت در پارالمپیک پاریس مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

علی اصغر هادیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات جهانی پارادوومیدانی از ۲۷ اردیبهشت تا ۶ خرداد در ژاپن برگزار می‌شود که تیم پارادوومیدانی متشکل از ۴ ورزشکار زن (هاشمیه متقیان، الهام صادقی، زینب مرادی و هاجر صفرزاده) به همراه ۱۳ ورزشکار مرد در دو بخش توانیابان و نابینایان و کم بینایان امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت عازم ژاپن شد.

وی گفت: این مسابقات برای کسب سهمیه و انجام کلاس بندی پزشکی است که به جز حامد امیری بقیه ورزشکاران سهمیه کسب کرده‌اند و این تورنمنت بیشتر جنبه تدارکاتی و آماده سازی آن ها برای شرکت در پارالمپیک پاریس دارد.

هادیزاده در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از پایان مسابقات جهانی ژاپن، دوومیدانی کاران اعزامی به پاریس مشخص خواهند شد یا خیر؟ اظهار کرد: به جز این تورنمنت مسابقات انتخابی تیم ملی دوومیدانی را در خرداد داریم که پس از ارزیابی وضعیت رکورد ورزشکاران در ژاپن و انتخابی تیم ملی، نفرات اعزامی به پاریس معرفی خواهند شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ورزشکاران شرکت کننده در ژاپن در انتخابی تیم ملی نیز شرکت خواهند کرد یا خیر؟ گفت: اگر ورزشکاران اعزامی به ژاپن نتوانند رکورد در نظر گرفته شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک را به ثبت برسانند باید در انتخابی تیم ملی شرکت کنند در غیر این صورت ضرورتی برای رقابت آن ها در انتخابی که زیر نظر IPC برگزار می‌شود، وجود ندارد. انتخابی تیم ملی آخرین فرصت برای دوومیدانی کاران است تا شانس حضورشان را در پارالمپیک افزایش دهند. هر دوومیدانی کاری که بتواند رکورد تعیین شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک را در انتخابی تیم ملی بزند در ترکیب تیم اعزامی قرار خواهد گرفت. در حال حاضر وضعیت هیچ ورزشکار برای اعزام به پارالمپیک پاریس مشخص نیست و بعد از جهانی ژاپن و انتخابی تیم ملی ترکیب تیم اعزامی از سوی کمیته ملی پارالمپیک نهایی خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما