شناسهٔ خبر: 66652919 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

«رحیق مشرقی» در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود

در سی‌‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از کتاب «رحیق مشرقی؛ در ره فرهنگ و آئین وطن» به قلم جمعی از اندیشمندان ایرانی و خارجی رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کتاب به بررسی شخصیت و خدمات فرهنگی عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در قطر، کویت و لبنان می‌پردازد.

رحیق مشرقی در بیش از ۵۰۰ صفحه حاصل تجربیات ده‌ها ساله عباس خامه‌یار در حوزه دیپلماسی عمومی فرهنگی و ارتباطی است.

این کتاب به قلم و زبان اهالی فرهنگ در کشورهای عربی، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌کند که به دنبال ایجاد پل‌های ارتباطی نو در سطوح دو جانبه و چندجانبه در عرصه بین‌المللی هستند.

نویسندگان کتاب معتقدند که مؤلفه‌های فرهنگی می‌توانند نقشی فراتر از مؤلفه‌های سیاسی و دیپلماتیک در روابط بین کشورها، به خصوص در منطقه، ایفا کنند.

فعالیت‌های فرهنگی خامه‌یار نمونه‌ای از این فرصت‌ها و زمینه‌ها برای بازتعریف و تعمیق روابط ایران و جهان عرب است.

بنابر اعلام این خبر این کتاب به کوشش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و انتشارات الهدی به زیور طبع آراسته شده است.

این اثر جمعه، 28 اردیبهشت ساعت 17 تا 18در سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ‌نیم طبقه، شبستان، سرای ناشران بین‌الملل رونمایی خواهد شد و حضور برای علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ، دیپلماسی و روابط ایران و جهان عرب آزاد است.

انتهای پیام

نظر شما