شناسهٔ خبر: 66652223 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با رونمایی از پیکاپ پلاگین هیبریدی در مکزیک

بی‌وای‌دی ایالات‌متحده را کنار گذاشت

محبوبه محمدآبادی

بی‌وای‌دی، پیشرو در خودروهای الکتریکی در چین، قصد دارد اولین کامیون خود را در مکزیک، همسایه بزرگترین بازار پیکاپ جهان، معرفی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بی‌وای‌دی قرار است کامیون پلاگین هیبریدی شارک خود را در امروز سه شنبه (۱۴ مه) در رویدادی در مکزیکو سیتی رونمایی کند. در حالی که بی‌وای‌دی قبلاً گفته بود شارک در سطح جهانی توزیع خواهد شد، این خودروساز در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای فروش در ایالات‌متحده و بزرگترین بازار واحد برای پیکاپ‌ها ندارد. جزئیات دیگری مانند مشخصات عملکرد و محل تولید نیز هنوز فاش نشده است.

این ارائه در حالی صورت می‌گیرد که سهم بازار برندهای خودروی چینی در مکزیک افزایش یافته است و در زمانی که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال آماده شدن برای چهار برابر کردن تعرفه‌ها بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین است. بر اساس گزارش بلومبرگ، برندهای چینی حدود ۸۷ درصد از فروش خودروهای الکتریکی در آمریکای جنوبی و ۲۰ درصد در مکزیک را به خود اختصاص داده‌اند.

در حالی که خودروهای سواری بی‌وای‌دی در حال حاضر در ایالات متحده موجود نیستند، این خودروساز به بازارهای سراسر آسیا، از جمله استرالیا و آمریکای لاتین، جایی که پیکاپ‌ها محبوب هستند، فشار آورده است. فروش کامیون در آن مناطق تحت سلطه مدل‌هایی مانند هایلوکس تویوتا موتور و رنجر فورد است که نسخه‌های هیبریدی را نیز در برخی بازارها ارائه می‌دهند.

برای یک برند چینی غیرعادی است که یک خودروی جدید در خارج از بازار داخلی خود رونمایی کند و این اقدام نشان دهنده اهمیت فزاینده مکزیک برای بی‌وای‌دی و دیگر خودروسازان مستقر در چین است.

بلومبرگ در اوایل سال جاری گزارش داد بی‌وای‌دی در حال بررسی ساخت یک کارخانه خودروهای برقی در مکزیک است. طبق گزارش بلومبرگ، این غول برقی بر بازار خودروهای برقی چین تسلط دارد و برای مدت کوتاهی با پشت سر گذاشتن تسلا به بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی در جهان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ تبدیل شد.

انتهای پیام

نظر شما